۷۷ زندانی جرائم غیرعمد قم در انتظار آزادی هستند

شهر بیست/ مدیر نمایندگی ستاد دیه قم با بیان اینکه ۷۷ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی هستند، گفت: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد امسال در قم به کمترین میزان ده سال گذشته رسیده و در حال حاضر چهار نفر به دلیل دیه غیرعمد و ۷۳ نفر محکوم مالی در زندان هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۷ زندانی جرائم غیرعمد قم در انتظار آزادی هستند
شناسه : 29844 | انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، رضا مرادی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: ۷۷ زندانی جرائم غیرعمد در این استان که به دلایلی از جمله دیه و محکومیت مالی زندانی هستند، در انتظار آزادی هستند.

افزود: این تعداد زندانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴۷ نفر بود، ۴۷ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد امسال در قم به کمترین میزان ده سال گذشته رسیده که این امر با پیگیری ویژه و حمایت‌های رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه قم و دیگر اعضای هیئت امنای ستاد دیه محقق شده است.

وی گفت: از تعداد ۷۷ زندانی جرائم غیرعمد، چهار نفر به دلیل دیه غیرعمد و ۷۳ نفر محکوم مالی هستند که ۲ نفر زن و بقیه مرد هستند.

مرادی پور تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه، سرپرست خانوار، مددجویان بالای ۶۰ سال، بانوان و افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی هستند.

وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف اخذ شده و  با پرداخت تسهیلات بانکی و جذب کمک‌های خیرین اقدام به تأمین مانده‌ بدهی و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌کند.

به گفته وی، با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های رئیس دادگستری قم مبنی بر آزادی تمامی زندانیان مهریه،‌ در حال حاضر هیچ فردی صرفاً به دلیل مهریه در قم زندانی نیست.

وی گفت: ستاد دیه استان قم با شماره‌حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم شریف قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.