۷۷ زندانی جرائم غیرعمد قم در انتظار آزادی هستند

شهر بیست/ مدیر نمایندگی ستاد دیه قم با بیان اینکه ۷۷ زندانی جرائم غیرعمد در انتظار آزادی هستند، گفت: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد امسال در قم به کمترین میزان ده سال گذشته رسیده و در حال حاضر چهار نفر به دلیل دیه غیرعمد و ۷۳ نفر محکوم مالی در زندان هستند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۷۷ زندانی جرائم غیرعمد قم در انتظار آزادی هستند
شناسه : 29844 | انتشار : ۱۶ آذر ۱۳۹۹ - ۱۳:۵۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، رضا مرادی‌پور مدیر نمایندگی ستاد دیه قم گفت: ۷۷ زندانی جرائم غیرعمد در این استان که به دلایلی از جمله دیه و محکومیت مالی زندانی هستند، در انتظار آزادی هستند.

افزود: این تعداد زندانی در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته که ۱۴۷ نفر بود، ۴۷ درصد کاهش یافته است.

وی اضافه کرد: تعداد زندانیان جرائم غیرعمد امسال در قم به کمترین میزان ده سال گذشته رسیده که این امر با پیگیری ویژه و حمایت‌های رئیس کل دادگستری و رئیس هیئت امنای ستاد دیه قم و دیگر اعضای هیئت امنای ستاد دیه محقق شده است.

وی گفت: از تعداد ۷۷ زندانی جرائم غیرعمد، چهار نفر به دلیل دیه غیرعمد و ۷۳ نفر محکوم مالی هستند که ۲ نفر زن و بقیه مرد هستند.

مرادی پور تصریح کرد: بر اساس شیوه‌نامه ستاد دیه، سرپرست خانوار، مددجویان بالای ۶۰ سال، بانوان و افرادی که سوابق کیفری نداشته و بدهی کمتری داشته باشند، در اولویت آزادی هستند.

وی افزود: کارشناسان ستاد دیه، برای زندانیان جرائم غیرعمد پرونده تشکیل می‌دهند و پس از تحقیقات درباره وضعیت مالی مددجو، ستاد با دعوت از شکات، تخفیف اخذ شده و  با پرداخت تسهیلات بانکی و جذب کمک‌های خیرین اقدام به تأمین مانده‌ بدهی و آزادی زندانیان جرایم غیر عمد می‌کند.

به گفته وی، با توجه به دستور رئیس قوه قضاییه و پیگیری‌های رئیس دادگستری قم مبنی بر آزادی تمامی زندانیان مهریه،‌ در حال حاضر هیچ فردی صرفاً به دلیل مهریه در قم زندانی نیست.

وی گفت: ستاد دیه استان قم با شماره‌حساب‌های بانک ملی ۰۲۰۱۲۳۱۶۱۸۰۰۹، بانک ملت ۱۸۲۲۲۸۸۷۲۴ و بانک تجارت ۱۵۳۰۰۸۵۵۹۳، شماره کارت‌های ۵۸۵۹۸۳۷۰۰۲۵۷۶۶۲۳ بانک تجارت و ۶۰۳۷۹۹۷۵۶۰۰۰۰۸۸۸ بانک ملی و شماره تماس ۳۷۷۲۲۶۶۶ آماده دریافت کمک‌های خداپسندانه مردم شریف قم برای آزادی زندانیان جرائم غیرعمد است.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.