سرپرست حوزه هنری قم در گفت‌وگو با «شهر۲۰» عنوان کرد

لزوم عرضه تولیدهای فرهنگی و هنری در «روز قم»/ آثار شاخص اصحاب فرهنگ و هنر قم معرفی شود

شهر بیست/ سرپرست حوزه هنری قم بر لزوم پرهیز از ارائه تصاویر تک بُعدی از قم تأکید کرد و گفت: قم یکی از شهرهای مطرح و شناخته شده کشور در حوزه فرهنگ و هنر به شمار می‌رود و می‌توان از ظرفیت «روز قم» برای معرفی آثار نویسندگان، هنرمندان و شاعران بهره برد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
لزوم عرضه تولیدهای فرهنگی و هنری در «روز قم»/ آثار شاخص اصحاب فرهنگ و هنر قم معرفی شود
شناسه : 29353 | انتشار : ۰۳ آذر ۱۳۹۹ - ۱۸:۵۱   پرینت

مجدالدین معلمی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، با اشاره به نام‌گذاری ایام سالروز ورود حضرت معصومه(س) به قم با عنوان «روز قم»، اظهار کرد: روزها و مناسبت‌هایی که برای گرامیداشت و یادآوری یک امر نام‌گذاری می‌شود، می‌تواند زمینه ساز اتفاق مهمی باشد.

وی تصریح کرد: اگر روز قم باعث بسیج شدن همه دستگاه‌ها برای تولید و عرضه آثار مطلوب از قم شود، علاوه بر اینکه موجب شناخت دقیق و درست و کامل از شهر می‌شود، قم را از یک تعریف تک بُعدی خارج می‌کند.

سرپرست حوزه هنری قم افزود: دستگاه‌های فرهنگی و اندیشه‌ای وظیفه دارند که در طول سال نسبت به تولید آثار فرهنگی برای مردم قم اهتمام داشته باشند و این آثار را در ایام روز قم از طریق بسترهای هنری، مجازی و رسانه‌ای عرضه کنند تا قم در نگاه همشهریان و زائران بیشتر دیده و شناخته شود.

معلمی افزود : قم یکی از شهرهای مطرح و شناخته شده کشور در حوزه فرهنگ و هنر به شمار می‌رود و می‌توان از ظرفیت «روز قم» برای معرفی آثار نویسندگان، هنرمندان و شاعران بهره برد.

سرپرست حوزه هنری قم خاطرنشان کرد: قم پایگاه هنر دینی کشور است و اگر قم را جامع و کامل و همه‌جانبه نشناسیم و معرفی نکنیم، یک تصویر تک بُعدی از قم به مخاطبان عرضه می‌شود که با واقعیت فاصله دارد.

معلمی همچنین به ویژه برنامه‌های «روز قم» که از سوی سازمان فرهنگی، هنری، ورزشی شهرداری قم اجرا می‌شود اشاره کرد و گفت: طی دو سال اخیر با مشارکت این سازمان و حوزه هنری قم، مجموعه ویدئویی «شهر نور» تولید شد و دو محل قمپز نیز با موضوع «روز قم» برگزار شد.

وی افزود: هم‌افزایی میان دستگاه‌های فرهنگی می‌تواند زمینه ساز تقویت تولید آثار قوی و کیفی با موضوع «روز قم» شود.   

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.