پرداخت تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به ۱۸۰۰ متقاضی قمی

شهر بیست/ مدیرکل راه و شهرسازی قم گفت: تاکنون به یک هزار و ۸۲۲ نفر از متقاضیان دریافت کمک ودیعه مسکن تسهیلات پرداخت شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پرداخت تسهیلات کمک‌ ودیعه مسکن به ۱۸۰۰ متقاضی قمی
شناسه : 28474 | انتشار : ۱۷ آبان ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل راه و شهرسازی قم، حسن صبوری در این زمینه افزود: پرداخت تسهیلات کمک ودیعه مسکن با هدف کمک به مستاجران توسط دولت در سراسر کشور سیاست‌گذاری شد که متقاضیان استان قم نیز برای دریافت این تسهیلات در ۲ نوبت مرداد و مهر سال‌جاری ثبت‌نام کردند.

وی اضافه کرد: مبالغ این وام بر اساس طبقه‌بندی شهرها؛ ۱۵، ۳۰ و ۵۰ میلیون تومان بوده که مبلغ این وام برای شهر قم ۳۰ میلیون تومان است.

مدیرکل راه و شهرسازی قم در خصوص نحوه پازپرداخت این تسهیلات، بیان کرد: در روش اول گیرندگان وام(مستاجران) می‌توانند تسهیلات را یک‌ساله دریافت کنند و صرفا سود آن را با نرخ ۱۳ درصد ماهانه بپردازند و در پایان سال، اصل آن را پرداخت کنند؛ در روش دوم متقاضیان می‌توانند وام را سه ساله دریافت کنند و در مدت ۳۶ ماه با نرخ ۱۲ درصد، اصل و فرع آن را به بانک بپردازند.

صبوری با بیان این‌که ۱۹ هزار و ۸۷۲ متقاضی برای دریافت تسهیلات ودیعه مسکن در استان قم ثبت‌نام نموده‌اند، افزود: در مرحله اول هشت هزار و ۸۰۰ متقاضی و در مرحله دوم ۱۱ هزار و ۷۲ متقاضی برای دریافت تسهیلات مسکن در سایت طرح اقدام ملی نام‌نویسی کرده‌اند.

وی اضافه کرد: از میان ثبت‌نام کنندگان، تعداد ۹ هزار و ۲۶۱ متقاضی واجد شرایط شناخته شدند که تاکنون تعداد یک هزار و ۸۲۲ نفر از آن‌ها، وام کمک ودیعه مسکن دریافت کرده‌اند و بقیه درخواست‌ها در حال بررسی است.

به گفته وی، یک هزار و ۳۷۰ زن خود سرپرست برای دریافت ودیعه مسکن ثبت‌نام کرده‌اند که از میان آن‌ها ۷۸۴ متقاضی، واجد شرایط دریافت هستند.

مدیرکل راه و شهرسازی قم خاطرنشان کرد: ضمن آن‌که برای ثبت‌نام وام ودیعه مسکن، سبز بودن فرم ج الزامی است؛ این وام، فرم ج متقاضی را قرمز نمی‌کند همچنین کسی که وام ودیعه مسکن را دریافت کرده می‌تواند از سایر وام‌های بانک مسکن استفاده کند و این مساله مانعی ایجاد نمی‌کند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.