دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی در قم

شهر بیست/ فرمانده انتظامی استان قم از دستگیری جاعلان جوان ۲۸۸ قطعه کارت بانکی در قم خبر داد و گفت: این متهمان با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت‌های بانکی آنها را کپی و با شیوه های خاصی، اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می‌کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
دستگیری جاعلان کارت‌های بانکی در قم
شناسه : 28130 | انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از پایگاه خبری پلیس، سردار سید محمود میرفیضی اظهار کرد: فضای سایبر به جهت فرصت‌هایی که ایجاد کرده، همواره مورد توجه مجرمان و کلاهبرداران سایبر بوده و با شیوه های مختلف دارایی های مردم را به یغما می‌برند.

وی افزود :یکی از این شیوه ها، اسکیمینگ و یا کپی کردن کارت های بانکی مشتریان است.

فرمانده انتظامی استان با اشاره به دستگیری ۲نفر متهم توسط پلیس فتای این فرماندهی بیان داشت: این متهمان با اجاره یک باب مغازه لوازم آرایشی و بهداشتی در یکی از خیابان های پر تردد شهر قم  و با تهیه و نصب دستگاه اسکیمر، پس از خرید مشتریان در یک فرصت مناسب، کارت های بانکی آنها را کپی و با شیوه های خاصی، اطلاعات کارت‌ها را بر روی کارت‌های خام منتقل می کردند.

سردار میرفیضی باشاره به اینکه متهمان این پرونده جوانان حدود ۲۵ تا ۳۰ ساله هستند، گفت: یکی از آنها ساکن قم و سابقه دار و همدست وی اهل یکی از استان های غرب کشور است.

وی افزود: این افراد پس از کپی کردن تعداد ۲۸۸ قطعه کارت مربوط به همین تعداد مشتری قصد داشتند در صبح روز دستگیری، مغازه را تخلیه و با خرید های مختلف از جمله خرید از طلافروشی متواری شوند.

وی گفت: متهمان با سرعت عمل و اشراف اطلاعاتی دقیق مأموران پلیس فتای قم، قبل از تکمیل فرایند جرم و خالی کردن حساب های بانکی مردم، دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی استان قم برای جلوگیری از این شیوه مجرمانه توصیه کرد: کسبه بایستی دستگاه کارت خوان را در اختیار مشتری ها قرار دهند تا خود مشتریان پس از خرید، کارت کشیده و رمزشان را وارد کنند.

سردار میرفیضی به شهروندان نیز توصیه کرد که تحت هیچ شرایطی کارت بانکی خود را در اختیار فروشنده قرار نداده و رمز را خود شخصاً وارد کنند.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.