برداشت بیش از ۲۳ هزار تن انار در قم

شهر بیست/ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه این استان دارای دو هزار و ۳۰۹ هکتار باغ انار از ارقام متنوع این محصول است، گفت: پیش بینی می‌کنیم در این دوره بیش از ۲۳هزار و ۶۵۰ تن انار در قم برداشت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برداشت بیش از ۲۳ هزار تن انار در قم
شناسه : 27805 | انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمد عل سلامی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان دارای دو هزار و ۳۰۹ هکتار باغ انار از ارقام متنوع این محصول است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سطح باغات انار استان،‌ پیش بینی می‌کنیم در این دوره بیش از ۲۳هزار و ۶۵۰ تن انار در قم برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: انار یکی از محصولات باغی مطرح قم است و حدود ۲هزار و ۳۰۰ تن از کشاورزان قمی به تولید این محصول در مناطق مختلف استان اشتغال دارند.

سلامی ادامه داد: باغات انار استان بیشتر در مناطق جعفرآباد، سلفچگان،‌ کهک،‌ جاده ساوه و جاده قدیم اصفهان که آب و هوای مناسبی برای کشت این محصول دارد، ایجاد شده است.

وی گفت: ارقام متنوعی از این محصول همچون قجاق، شاه پسند، آقا محمد علی، آب دندان، ترش و ملس یزدی در سطح باغات قم کشت می‌شود که دارای کیفیت بالایی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: کشاورزان قمی به دلیل سابقه طولانی کشت انار در استان،‌ مهارت ویژه ای در تولید ارقام مختلف آن دارند و محصول تولیدی ایشان در سطح بازار استان و خارج از آن مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.