برداشت بیش از ۲۳ هزار تن انار در قم

شهر بیست/ معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم با بیان اینکه این استان دارای دو هزار و ۳۰۹ هکتار باغ انار از ارقام متنوع این محصول است، گفت: پیش بینی می‌کنیم در این دوره بیش از ۲۳هزار و ۶۵۰ تن انار در قم برداشت شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
برداشت بیش از ۲۳ هزار تن انار در قم
شناسه : 27805 | انتشار : ۲۸ مهر ۱۳۹۹ - ۲۰:۲۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، محمد عل سلامی معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: این استان دارای دو هزار و ۳۰۹ هکتار باغ انار از ارقام متنوع این محصول است.

وی بیان کرد: بر اساس بررسی‌های انجام شده از سطح باغات انار استان،‌ پیش بینی می‌کنیم در این دوره بیش از ۲۳هزار و ۶۵۰ تن انار در قم برداشت شود.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم افزود: انار یکی از محصولات باغی مطرح قم است و حدود ۲هزار و ۳۰۰ تن از کشاورزان قمی به تولید این محصول در مناطق مختلف استان اشتغال دارند.

سلامی ادامه داد: باغات انار استان بیشتر در مناطق جعفرآباد، سلفچگان،‌ کهک،‌ جاده ساوه و جاده قدیم اصفهان که آب و هوای مناسبی برای کشت این محصول دارد، ایجاد شده است.

وی گفت: ارقام متنوعی از این محصول همچون قجاق، شاه پسند، آقا محمد علی، آب دندان، ترش و ملس یزدی در سطح باغات قم کشت می‌شود که دارای کیفیت بالایی است.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی قم بیان کرد: کشاورزان قمی به دلیل سابقه طولانی کشت انار در استان،‌ مهارت ویژه ای در تولید ارقام مختلف آن دارند و محصول تولیدی ایشان در سطح بازار استان و خارج از آن مورد استقبال مشتریان قرار می‌گیرد.

نوشته های مشابه
ادامه تونل غدیر در اختیار شهروندان قرار گرفت
نقش مؤثر شهرداری در شکوفایی عمرانی قم/ اطراف جمکران تناسبی با جایگاه مسجد ندارد
افزایش بودجه فرهنگی شهرداری قم/ طرح جامع جمکران تدوین شود
توقف ساخت‌وسازهای غیرمجاز در حاشیه شهر قم
قم به کلان‌شهری قابل‌احترام تبدیل‌ شده است
تحقق ۱۰۵ درصدی درآمد شهرداری قم در سال ۱۴۰۲
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.