تعامل راهگشا و سازنده شهرداری قم و نیروی انتظامی

شهر بیست/ شهردار قم گفت: شهرداری و نیروی انتظامی جلسات کاری مستمری با هم دارند و تعامل مطلوبی بین دو مجموعه شکل گرفته است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تعامل راهگشا و سازنده شهرداری قم و نیروی انتظامی
شناسه : 27357 | انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۷:۳۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، سیدمرتضی سقائیان‌نژاد ظهر امروز در یکصد و شصت و یکمین جلسه شورای اسلامی شهر قم که در ساختمان شهید باکری برگزار شد، ضمن تبریک هفته نیروی انتظامی با اشاره به آخرین وضعیت تکمیل دوربین‌های نظارت تصویری و ثبت تخلفات در شهر قم، اظهار کرد: شهرداری و نیروی انتظامی جلسات کاری مستمری با هم دارند و تعامل مطلوبی بین دو مجموعه شکل گرفته است.

شهردار قم بیان کرد: در مجلس شورای اسلامی بحث مدیریت یکپارچه شهری مطرح بوده و تمام مشکلات طرح شده است؛ مرکز پژوهش‌های مجلس تمام طرح‌ها را جمع کرده تا در تمام حوزه‌های انتظامی، خدماتی و… خدمات تجمیع شده تا روندبه طوری شکل گرفته تا اختلافات به حداقل برسد.

سقائیان‌نژاد اظهار کرد: باید تمام خدمات در ظرفی مشترک قرار گیرد تا اختلافات حل شده و جنبه‌های مختلف اقتصادی و حقوقی و اجتماعی دیده شود.

وی گفت: جلسات بسیار اثرگذاری با نیروی انتظامی داریم و این جلسات خروجی تعاملی بسیار مطلوبی داشته که امیدواریم با جدیت ادامه یافته و شاهد اثرات قابل توجه برای شهر باشیم.

همچنین سردار سیدمحمود میرفیضی فرمانده انتظامی قم با اشاره به وظایف شوراها و جایگاه ویژه آن‌ها در خدمت رسانی به مردم، تصریح کرد: حدود ۲۰ درصد از خدماتی که در سطح کشور انجام می‌شود از سوی پلیس است و شوراها و شهرداری‌ها هم همین حد خدمات را به مردم دارند و به همین خاطر این مجموعه‌ها در ویترین شیشه‌ای روبه روی مردم قرار دارند.

وی با تاکید بر اینکه هوشمندسازی و استفاده از فناوری جزو محورهای کاری نیروی انتظامی باید باشد، گفت: به عنوان مثال در مسئله توقیف خودرو یکی از مشکلات مردم حضور در دستگاه قضایی و نیروی انتظامی برای رفع توقیف بود و با ارتباطی که برقرار شد در حال حاضر این کار به صورت الکترونیکی انجام می‌شود که رضایتمندی عمومی را در پی داشته است.

فرمانده انتظامی استان قم گفت: ما در حوزه پیشگیری از جرم بخش‌های مختلفی داریم؛ بخشی از این به شهرداری‌ها برمی گردد و باید به سمتی برویم که پیشگیری از جرم صورت گیرد.

میرفیضی با تاکید بر اینکه زمان خدمت به مردم باید به حداقل برسد، گفت: یکی از مطالبات مردم حضور به موقع پلیس در صحنه تخلفات و جرائم است؛ یک سوم تماس‌هایی که در خصوص جرائم در قم صورت می‌گیرد فوریت‌های پلیسی است.

وی با بیان یانکه روزانه در استان قم ۸۲۲ نفر از کلانتری‌ها خدمات می‌گیرند، افزود: در کنار آن‌ها در هر یک از واحدهای راهور و اماکن و… روزانه بیش از ۲ هزار نفر خدمات می‌گیرند و مجموعاً در ۶ ماهه گذشته ۴۰۰ هزار نفر خدمات گرفته‌اند.

فرمانده انتظامی استان قم ادامه داد: در حوزه ترافیک نزدیک به ۶۸۰ هزار وسیله نقلیه داریم که ۶۳۰ هزار خودرو شماره گذاری شده است؛ از این بین ۳۱۰ هزار موتورسیکلت شماره گذاری شده است و حدود ۵۰ هزار موتورسیکلت شماره گذاری نشده است و با خودروهای شماره استان‌های دیگر ۷۰۰ هزار خودرو در قم تردد دارند.

میرفیضی با بیان اینکه سرقت موتورسیکلت نسبت به میانگین کشوری در قم بالاتر است، گفت: با ایجاد پارکینگ‌های مطلوب در شهر و… ۲۰ درصد کاهش هم داشته‌ایم.

وی با تاکید بر اینکه بیش از ۴ هزارنفر در ۶ ماه گذشته به دلیل تصادفات مجروح شده‌اند، بیان کرد: روزانه ۱۵ مورد نزاع و درگیری داریم البته رتبه ما در کشور جایگاه ۲۸ است اما می‌توانیم با برخی مداخلات همین را هم کاهش دهیم.

فرمانده انتظامی استان قم خاطرنشان کرد: روزانه بیش از ۳ هزار تماس با ۱۱۰ انجام می‌شود که هر ساعت ۱۲۶ مورد است؛ ۱۱۰ در هفته ناجا هوشمندسازی شده تا با مکان‌یابی و خدمات موبایلی نزدیک‌ترین واحد اعزام شود.

میرفیضی با اشاره به خدمات اجتماعی ناجا به مردم، گفت: در این حوزه اقدامات قابل توجهی انجام شده و ۷۹ درصد پرونده‌های مراکز مشاوره قم منجر به سازش می‌شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.