آخرین جزئیات ساخت تونل بلوار جمهوری اسلامی

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم گفت: برآورد اولیه پروژه تونل بلوار جمهوری اسلامی ۹۰ میلیارد تومان بود اما با قیمت‌های جدید این پروژه بالغ بر ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
آخرین جزئیات ساخت تونل بلوار جمهوری اسلامی
شناسه : 27341 | انتشار : ۱۴ مهر ۱۳۹۹ - ۱۲:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی زاده با اشاره به اجرای تونل جمهوری حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا یادگار امام(ره)، اظهار داشت: بخشی از این پروژه به شکل تونل و بخش دیگر به شکل ترانشه باز اجرا می‌شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: حدفاصل میدان امام حسین(ع) تا خیابان نور، هشت مدول است که پنجمین مدول بتن‌ریزی شده است.

حلوایی زاده با اشاره به اجرای مدول ششم خاطرنشان کرد: مدول هشتم معارض ملکی دارد که باید آزادسازی شود.

وی به تمهیدات انجام شده برای جلوگیری از کند شدن سرعت پروژه اشاره کرد و افزود: قبل از میدان امام حسین(ع) هم رمپ ورودی تونل داریم که در حال اجرای آن هستیم.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم ادامه داد: همزمان حفاری و احداث شمع‌ها قبل از میدان امام حسین(ع) برای احداث رمپ تونل صورت می‌گیرد، داخل میدان هم شمع گذاری به اتمام رسیده و پس از آن هم احداث تابیه اجرایی می‌شود.

حلویی زاده گفت: این کارها رابه صورت همزمان انجام می‌دهیم تا بتوانیم به سرعت روی سطح را آسفالت کرده و زندگی مردم را به روال عادی بازگردانیم.

وی اضافه کرد: عملیات خاکبرداری و جا به جایی تاسیسات و به ویژه فاضلاب در تونل در حال انجام است که کار بسیار سختی محسوب می‌شود، در عین حال همزمان باید کارهای روسازی تونل مانند دیواره سازی و روشنایی و … را هم انجام دهیم.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، مدت زمان این پروژه دو ساله است و برآورد اولیه آن بدون تعدیل و تملک ۹۰ میلیارد تومان بوده که با توجه به قیمت‌های جدید و تملک ها تا ۲۰۰ میلیارد تومان هزینه خواهد داشت.

حلوایی زاده به اثرگذاری ترافیکی این پروژه اشاره کرد و افزود: این پروژه در واقع از پردیسان و بلوار فدائیان اسلام شروع شده و از منطقه چهار عبور می‌کند و به منطقه دو می‌رسد، بعد از یادگار امام(ره) هم به سمت کمربندی امام علی(ع) رفته و یک محور شریانی درجه یک را تشکیل می‌دهد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.