جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم/ مردم باید واقعیت‌ها را بدانند

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با بیان اینکه امروز شمار بیماران کرونایی بستری در مراکز درمانی قم از مرز ۵۰۰ نفر گذشت، گفت: ما نمی‌خواهیم مردم را از کرونا بترسانیم اما معتقدیم که آنها باید همه واقعیت‌ها را بدانند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم/ مردم باید واقعیت‌ها را بدانند
شناسه : 26513 | انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۰۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به پذیرش ۱۳۰ نفر در ۲۴ ساعت گذشته در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا گفت: ۸۱ نفر از این افراد در بخش‌های درمانی بیمارستان‌های قم بستری شده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم با اشاره به اینکه ۴۸ نفر از کسانی که در روزهای گذشته بستری بودند مرخص شده‌اند، گفت: در حال حاضر ۵۱۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۹۶ نفر از آنها وخیم است.

وی افزود: در ۲۴ ساعت گذشته پنج نفر از کسانی که تست کرونای آنها مثبت بوده جان خود را از دست داده‌اند.

قدیر تصریح کرد: شاهد یک خیزش در میزان ابتلای افراد به بیماری کووید ۱۹ در استان قم هستیم که این خیزش به دنبال تجمعات، تعطیلی‌ها و مسافرت‌ها در دو هفته قبل است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: امروز بیش از ۷۰ درصد تست‌هایی که گرفته می‌شود مثبت است در حالی که خرداد ماه فقط ۱۰ درصد تست‌ها مثبت می‌شد.

قدیر با اشاره به اینکه به هیچ عنوان نمی‌خواهیم مردم را از کرونا بترسانیم، اظهار داشت: ما واقعیت‌ها را به مردم می‌گوییم و معتقدیم که آنها باید همه واقعیت‌ها را بدانند.

قدیر با بیان اینکه ابتلای به کرونا در حال حاضر خانوادگی بوده و میزان سرایت ویروس نیز زیاد و بدترین حالت برای شیوع کرونا تجمع است تصریح کرد: باید تجمع‌ها را به حداقل ممکن برسانیم، ما با برگزاری هرگونه تجمعی مخالفیم و معتقدیم که رعایت پروتکل‌های بهداشتی معجزه نمی‌کند، بلکه مردم باید در کنار آن عدم تجمع و استفاده از ماسک را رعایت کنند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم در ادامه گفت: میزان سطح آنتی‌بادی در دو نوبت اردیبهشت و مرداد ماه از ۶۰ تا ۸۰ درصد افت داشته و از اول اسفند سال ۱۳۹۸ تا ۱۵ شهریور امسال، ۱۳۷۰ نفر از کسانی که بستری شدند، برای بار دوم مبتلا شده و مجبور به بستری در بیمارستان برای بار دوم بوده‌اند.

وی در ادامه افزود: در حال حاضر نانوایی‌ها و پاساژها کمترین رعایت پروتکل‌های بهداشتی را دارند که نگران این مسئله هستیم و تذکرهای لازم نیز به واحدهای صنفی از این دست، ارائه شده است.

قدیر در پایان ضمن تشکر از تلاش‌های بی وقفه مدافعان سلامت در استان خاطر نشان کرد: هم چنان نیازمند نیروهای جهادی در بیمارستان‌ها هستیم و همانند اسفندماه که نیروهای جهادی به کمک کادر بیمارستان‌ها آمدند، امروز نیز نیازمند این هستیم که این عزیزان وارد عرصه شده و کمک حال مدافعان سلامت و بیماران باشند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.