انتقاد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم از عدم تخصیص اعتبارات استانی/ بارها مکاتبه کردیم ولی نتیجه نگرفتیم

شهر بیست/ مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم می‌گوید مدیریت استان در سال‌های اخیر حتی یک ریال به آتش‌نشانی قم اختصاص نداده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انتقاد مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی قم از عدم تخصیص اعتبارات استانی/ بارها مکاتبه کردیم ولی نتیجه نگرفتیم
شناسه : 26509 | انتشار : ۲۳ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۲   پرینت

عباس جعفری در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست» با اشاره به اینکه قم تک شهر بوده و باید بیشتر موردتوجه مسئولان در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی قرار بگیرد، اظهار کرد: ما خارج از قانون و وظایف شهرداری به کل استان خدمات می‌دهیم اما حمایتی از طرف مجموعه استان به ما تعلق نمی‌گیرد.

وی ابراز کرد: وظیفه سازمان آتش‌نشانی در دایره محدوده خدمات شهری یعنی همان جایی است که دیگر خدمات شهری ارائه می‌شود، اما این سازمان برای رفع نیاز استان به روستاها و شهرک‌های اطراف هم خدمت‌رسانی می‌کند.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم با اشاره به اجرای مأموریت‌های این سازمان برای نجات‌غریق در استخرهای روستایی گفت: گاهی مجبوریم برای نجات جان انسان‌ها تا دورترین روستاهای استان برویم درحالی‌که از نظر قانونی چنین مسئولیتی نداریم.

جعفری افزود: کارهایی مانند اطفای حریق در شهرک‌های صنعتی استان یا نجات یک نفر در یک روستایی ۷۰ کیلومتر بیرون از شهر قم در وظایف ما نیست اما توسط سازمان آتش‌نشانی انجام می‌شود.

وی با تأکید بر اینکه مکاتبات بسیاری از سوی آتش‌نشانی قم با مسئولان استانی برای این موضوع صورت گرفته است، ابراز کرد: ما به‌عنوان معین استان تهران در حوادث باید با بودجه‌های کشوری در تقویت بنیه آتش‌نشانی پیش برویم.

وی با اشاره به احداث ایستگاه مادر در بلوار پیامبر اعظم(ص) ادامه داد: این ایستگاه در موقعیت بسیار حساسی میان حرم مطهر و مسجد مقدس جمکران قرار گرفته و تأمین ایمنی زائران و مردم قم را به عهده دارد.

مدیرعامل سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری قم خاطرنشان کرد: تأمین تجهیزات ایستگاه مادر آتش‌نشانی قم بسیار هزینه‌بر است که با توجه به نقش و اهمیت این ایستگاه، مدیریت استان هم باید ما را همراهی کند.

نوشته های مشابه
طرح جامع شهرک سوم پرنیان قم ابلاغ شد
نجات جان مادر باردار قمی
ضرورت همراهی اوقاف برای بازگشایی دروازه ری
توسعه هوشمندسازی ترافیکی در پردیسان
طلب ۶ هزار میلیاردی شهرداری قم از نهادهای دولتی
فاز نخست خط یک مترو قم برق‌دار شد
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.