تلاش برای کاهش ۷۰ درصدی تردد به شهرداری قم

شهر بیست/ رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با اشاره به ارائه سالانه ۵۶ هزار درخواست شهرسازی به شهرداری قم، گفت: اگر بتوانیم مجوز ساخت و استعلامات را غیر حضوری کنیم، مراجعه به شهرداری کاهش ۷۰ درصدی خواهد داشت.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای کاهش ۷۰ درصدی تردد به شهرداری قم
شناسه : 26457 | انتشار : ۲۲ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۸:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، کوروش محمدحسینی با اشاره به اهمیت گسترش خدمات غیرحضوری در شهرداری قم، اظهار داشت: سالانه بیش از ۵۶ هزار مورد درخواست شهرسازی از طرف شهروندان ارائه می‌شود که ۷۰ درصد مربوط به استعلامات بوده که اگر بتوان این دو بخش مجوز و استعلامات را الکترونیکی کنیم ۷۰ درصد از مراجعات کاسته می‌شود.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با اشاره به راه‌اندازی سیستم‌های پرداخت الکترونیکی در حمل‌ونقل عمومی شهر، تصریح کرد: نصب تجهیزات QR بر روی تاکسی‌ها، یکی از شیوه‌ای نوین در حوزه پرداخت شهروندی است که برای پیشگیری از کرونا، سامانه پرداخت الکترونیکی روی نیمی از تاکسی‌ها نصب شد و به‌زودی بر روی همه تاکسی‌ها نصب می‌شود.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم خاطرنشان کرد: این طرح از سه ماه قبل شروع‌شده و کار نصب از ده روز گذشته به‌طورجدی کلید خورد و قابلیت شارژ به هر میزان مبلغ برای شهروندان مهیاست، در این طرح یکپارچه کردن پرداخت به‌صورت آفلاین همچون کارت پرداخت و آنلاین مانند کیف پول دنبال می‌شود.

وی یادآور شد: «شاخه»، یکی دیگر از قابلیت‌های مهم پرتال شهرداری و جزء پروژه‌های اقتصاد مقاومتی است که خدمات در این شبکه اجتماعی به‌صورت گروهی ارائه می‌شود.

رئیس سازمان فناوری و اطلاعات شهرداری قم با بیان اینکه در این درگاه، خدمات مختلفی به جامعه مخاطب از طریق ابزارهایی چون کانال‌های اطلاع‌رسانی، گروه‌های همفکری، گیمی‌فیکیشن و امتیازدهی، رتبه‌بندی و رنکینگ، برگزاری مسابقات، قرعه‌کشی‌های آنلاین، نظرسنجی و سایر امکانات ارائه شدنی است، افزود: نقشه نمای شهر قم یک سامانه مسیریابی برای مکان یابی و دسترسی سریع به خدمات شهری است.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.