تقویت فرهنگ دینی نیازمند خلاقیت است/ حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از ایده‌های نوآور

شهر بیست/ معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم توجه حوزه‌های علمیه و طلاب به نوآوری و خلاقیت تأکید کرد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی با ایجاد «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» درصدد است تا زمینه به فعلیت رساندن ایده‌های نوآور فرهنگی و دینی را فراهم کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقویت فرهنگ دینی نیازمند خلاقیت است/ حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از ایده‌های نوآور
شناسه : 26257 | انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام مهدی علیزاده امروز در نشست خبری «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» که در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، توجه به مقوله نوآوری در جهان پرشتاب امروز را بسیار مهم دانست و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی مدت‌هاست بحث نوآوری را در دستور کار دارد و از چند سال قبل با ایجاد ساختار «قطب‌های فکری» و میزکارهای تخصصی در  حوزه آموزش و پژوهش، مسائل فرهنگی و اجتماعی را بررسی و راهکار ارائه می‌دهد.

وی افزود: در حوزه پژوهش، ورود دفتر تبلیغات به نشر دیجیتال با برند «پژوهان» نشان از نگاه نوآورانه دارد، نرم افزار تخصصی که امروز بِرند شده و مخاطبان قابل توجهی را در سطح کشور جذب کرده است.

وی تصریح کرد: گسترش فضای مجازی و رسانه‌های نوین، دفتر تبلیغات اسلامی را بر آن داشت تا با ایجاد معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه، سطح حرکت خود را در این زمینه گسترش دهد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به بخش‌های زیرمجموعه این معاونت، گفت: اداره کل فضای مجازی با ۴ اداره مستقر شده است، مرکز هنر و رسانه با ۸ اداره در حوزه های مأموریتی متنوع هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی، هنرهای ادبی و تولیدات رسانه‌ای شکل گرفت.

علیزاده با اشاره به جدی گرفتن بحث ایده‌پردازی و برگزاری رویدادهای خلاقانه‌ای که پیش‌تر در اداره کل تبلیغ نوین انجام شده بود، گفت: امیدواریم با تأسیس «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق»، شاهد شتاب بیشتر و توسعه چشمگیر در این زمینه باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما در حوزه صنعت، مقوله مراکز رشد و عرصه‌های خلاقیت و کمک به ایده پردازی جدی گرفته شده است، گفت: گفت متأسفانه این اتفاق در عرصه فرهنگ با تأخیر توأم بوده و در حوزه فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی به نیازمند توجه کافی به خلاقیت و نوآوری هستیم. 

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی افزود: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که رقابت میان ادیان و مذاهب به یک مقوله بسیار جدی تبدیل شده و مجموعه‌های دینی در کشورهای مختلف درصدد هستند تا به بهره گیری از بهترین امکانات روز، پیام خود را به صورت جذاب‌‎تری به مخاطب برسانند.

علیزاده بر لزوم توجه حوزه‌های علمیه و طلاب به سمت نوآوری و خلاقیت تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه در دوران بعد از انقلاب شاهد جذب استعدادهای فراوان و رویش‌های جدید بوده اما نبود یک فضای اختصاصی برای رشد ایده های جدید در آن به چشم می‌آمد، به همین دلیل دفتر تبلیغات با ایجاد «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» درصدد است تا زمینه را برای به فعلیت رساندن این استعدادها فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال که محوریت «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» حمایت از ایده‌های طلاب دینی است، نسبت به خلاقیت و ایده‌های نوآورانه جوانان نیز توجه خواهد داشت.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.