تقویت فرهنگ دینی نیازمند خلاقیت است/ حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از ایده‌های نوآور

شهر بیست/ معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی بر لزوم توجه حوزه‌های علمیه و طلاب به نوآوری و خلاقیت تأکید کرد و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی با ایجاد «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» درصدد است تا زمینه به فعلیت رساندن ایده‌های نوآور فرهنگی و دینی را فراهم کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تقویت فرهنگ دینی نیازمند خلاقیت است/ حمایت دفتر تبلیغات اسلامی از ایده‌های نوآور
شناسه : 26257 | انتشار : ۱۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، حجت الاسلام مهدی علیزاده امروز در نشست خبری «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» که در معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی برگزار شد، توجه به مقوله نوآوری در جهان پرشتاب امروز را بسیار مهم دانست و گفت: دفتر تبلیغات اسلامی مدت‌هاست بحث نوآوری را در دستور کار دارد و از چند سال قبل با ایجاد ساختار «قطب‌های فکری» و میزکارهای تخصصی در  حوزه آموزش و پژوهش، مسائل فرهنگی و اجتماعی را بررسی و راهکار ارائه می‌دهد.

وی افزود: در حوزه پژوهش، ورود دفتر تبلیغات به نشر دیجیتال با برند «پژوهان» نشان از نگاه نوآورانه دارد، نرم افزار تخصصی که امروز بِرند شده و مخاطبان قابل توجهی را در سطح کشور جذب کرده است.

وی تصریح کرد: گسترش فضای مجازی و رسانه‌های نوین، دفتر تبلیغات اسلامی را بر آن داشت تا با ایجاد معاونت فضای مجازی، هنر و رسانه، سطح حرکت خود را در این زمینه گسترش دهد.

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی با اشاره به بخش‌های زیرمجموعه این معاونت، گفت: اداره کل فضای مجازی با ۴ اداره مستقر شده است، مرکز هنر و رسانه با ۸ اداره در حوزه های مأموریتی متنوع هنرهای تصویری، هنرهای تجسمی، هنرهای ادبی و تولیدات رسانه‌ای شکل گرفت.

علیزاده با اشاره به جدی گرفتن بحث ایده‌پردازی و برگزاری رویدادهای خلاقانه‌ای که پیش‌تر در اداره کل تبلیغ نوین انجام شده بود، گفت: امیدواریم با تأسیس «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق»، شاهد شتاب بیشتر و توسعه چشمگیر در این زمینه باشیم.

وی در ادامه با بیان اینکه در کشور ما در حوزه صنعت، مقوله مراکز رشد و عرصه‌های خلاقیت و کمک به ایده پردازی جدی گرفته شده است، گفت: گفت متأسفانه این اتفاق در عرصه فرهنگ با تأخیر توأم بوده و در حوزه فرهنگ عمومی و فرهنگ دینی به نیازمند توجه کافی به خلاقیت و نوآوری هستیم. 

معاون فضای مجازی، هنر و رسانه دفتر تبلیغات اسلامی افزود: امروز در جهانی زندگی می‌کنیم که رقابت میان ادیان و مذاهب به یک مقوله بسیار جدی تبدیل شده و مجموعه‌های دینی در کشورهای مختلف درصدد هستند تا به بهره گیری از بهترین امکانات روز، پیام خود را به صورت جذاب‌‎تری به مخاطب برسانند.

علیزاده بر لزوم توجه حوزه‌های علمیه و طلاب به سمت نوآوری و خلاقیت تأکید کرد و گفت: حوزه های علمیه در دوران بعد از انقلاب شاهد جذب استعدادهای فراوان و رویش‌های جدید بوده اما نبود یک فضای اختصاصی برای رشد ایده های جدید در آن به چشم می‌آمد، به همین دلیل دفتر تبلیغات با ایجاد «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» درصدد است تا زمینه را برای به فعلیت رساندن این استعدادها فراهم کند.

وی خاطرنشان کرد: در عین حال که محوریت «مرکز ملی نوآوری و خلاقیت اشراق» حمایت از ایده‌های طلاب دینی است، نسبت به خلاقیت و ایده‌های نوآورانه جوانان نیز توجه خواهد داشت.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.