تدوین طرح جامع خطرپذیری سیل و زلزله در قم/ نیازمند تعیین نقش‌ها و مأموریت‌ها هستیم

شهر بیست/ مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم با اشاره به تدوین طرح جامع خطرپذیری شهر قم، گفت: باید قبل از وقوع حادثه، نقش‌ها و مأموریت‌ها مشخص شود تا هنگام بروز حادثه هر کس در کمترین زمان در پست خود حاضرشده و کمک‌رسانی در کمترین زمان و بهترین شیوه انجام شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تدوین طرح جامع خطرپذیری سیل و زلزله در قم/ نیازمند تعیین نقش‌ها و مأموریت‌ها هستیم
شناسه : 26140 | انتشار : ۱۱ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۳:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به تدوین طرح جامع خطرپذیری شهر قم و نحوه کار این سامانه، اظهار داشت: مدل زلزله و بزرگی زلزله را در سامانه ثبت می‌کنیم و سپس محل‌های آسیب‌پذیر و رفتار زلزله بر روی سازه‌های مختلف موردبررسی قرار می‌گیرد و میزان خسارت مشخص می‌شود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم ادامه داد: مثلاً اگر زلزله‌ای کانون آن در پردیسان باشد با توجه به این سامانه بیشترین تأثیر را بخشی از منطقه پنج خواهد دید و آمادگی ما را برای زمان وقوع زلزله مشخص می‌کند و معیار آسیب‌پذیری تنها به نزدیکی به کانون زلزله نبوده و عواملی از قبیل جنس خاک، شتاب زلزله، عمر و مقاومت سازه آن را مشخص می‌کند.

رحیمی نتیجه اجرای طرح جامع خطرپذیری و طراحی سامانه را در زمان بحران حیاتی خواند و تأکید کرد: مدیریت صحیح بحران نیازمند اطلاعاتی بوده که باید قبل از وقع حادثه و بر اساس این مطالعات و پیش‌بینی انجام شود و برای کمک‌رسانی به‌موقع و ارسال گروه‌های کمک‌رسان به آن مراجعه کنیم.

وی زلزله کرمانشاه را موردبررسی قرارداد و خاطرنشان کرد: در زلزله کرمانشاه افراد حاشیه شهر بیشترین خدمات را دریافت می‌کردند، درحالی‌که ساکنین مرکز شهر از خدمات محروم مانده و این نشان‌دهنده عدم مدیریت و ساماندهی اطلاعاتی کافی در قبل از بحران بود.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم این سامانه و نرم افراز را نیازمند به‌روزرسانی دانست و خاطرنشان کرد: بعد از اتمام مطالعات و طراحی نرم‌افزار نیازمند یک اکشن پلن برای مشخص شدن جایگاه‌ها و تیم‌های عملیاتی داشتیم.

رحیمی ادامه داد: باید قبل از وقع حادثه نقش‌ها و مأموریت‌ها مشخص شود تا هنگام بروز حادثه هر کس در کمترین زمان در پست خود حاضرشده و کمک‌رسانی در کمترین زمان و بهترین شیوه انجام شود و این تقسیم وظایف در زمان بحران فراتر از جایگاه اجتماعی، شغل و سمت افراد در زمان معمولی است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.