پیشرفت ۹۰ درصدی احداث باغ پرندگان قم

شهر بیست/ شهردار منطقه چهار قم از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی باغ پرندگان شهر قم خبر داد و گفت: در مجموعه باغ پرندگان شهر قم ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع مساحت زیر توری و و مسقف با ارتفاع ۳۰ متر پیش بینی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیشرفت ۹۰ درصدی احداث باغ پرندگان قم
شناسه : 26020 | انتشار : ۰۷ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهدی اصفهانیان مقدم اظهار کرد: عملیات کاشت و احداث فضای سبز باغ پرندگان در نیمه دوم مهرماه سال گذشته در مجموعه بوستان هزار هکتاری با هزینه‌ای بالغ بر ۱۵ میلیارد ریال آغاز شد.

شهردار منطقه چهار قم با بیان اینکه مجموعه باغ پرندگان یکی از جاذبه‌های اثرگذار برای شهروندان و زائران در شهر قم خواهد بود، گفت: این مجموعه بخشی از بوستان هزار هکتاری و با مساحت ۱۲ هکتار نخستین باغ پرندگان در قم است که شرایط مساعد برای زندگی پرندگان در زیستگاه طبیعی در آن پیش‌بینی و فراهم شده است.

اصفهانیان مقدم افزود: این پروژه در بهمن ماه سال ۹۵ با اعتباری بالغ بر ۴۶ میلیارد ریال شروع به کار کرد و  در ادامه مسیر برای تکمیل پروژه ۴۸ میلیارد ریال دیگر تامین اعتبار صورت گرفت.

به گفته وی، فرایند احداث مجموعه باغ پرندگان شهر قم شامل قسمت‌های مختلف از جمله طراحی سردر ورودی، رستوران، سرویس‌های بهداشتی، برکه آبی و صخره، طراحی و خرید مبلمان پارکی و تابلوهای راهنمای مسیر است.

مدیر منطقه چهار شهرداری قم با اشاره به اینکه در این پروژه تنها ایجاد تابلوهای راهنما و مبلمان پارکی ۳۰۰ میلیارد ریال هزینه داشته، ادامه داد: همچنین ساخت ۱۱ عدد قفس آهنی در ابعاد مختلف، اعتباری بالغ بر ۱۳۵ میلیارد ریال به خود اختصاص داده است.

اصفهانیان مقدم با بیان اینکه طراحی و کاشت محیط فضای سبز باغ پرندگان ۱۵ میلیارد ریال هزینه داشته، اضافه کرد: طراحی و احداث محیط گلخانه‌ای به مساحت دو هزار متر مربع با کاشت درختان گرمسیری برای نگهداری پرندگان حاره‌ای از دیگر اقدامات صورت گرفته در این مجموعه است.

وی افزود: در مجموعه باغ پرندگان شهر قم ۱۳ هزار و ۶۰۰ متر مربع مساحت زیر توری و و مسقف با ارتفاع ۳۰ متر پیش بینی شده است.

اصفهانیان مقدم از پیشرفت فیزیکی بیش از ۹۰ درصدی باغ پرندگان شهر قم خبر داد و گفت: این پروژه به زودی به بهره برداری کامل می رسد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.