جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان اعلام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 26011 | انتشار : ۰۶ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر اظهار کرد: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۴ نفر با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا در اورژانس مراکز مختلف درمانی قم پذیرش شده‌اند.

وی با بیان اینکه ۴۴ نفر از کل بیمارانی که در روزهای گذشته بستری بودند، ترخیص شدند، افزود: ۳۵ نفر مشکوک به کرونا طی ۲۴ ساعت گذشته در بیمارستان‌های قم بستری شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم بیان کرد: در حال حاضر ۳۵۴ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌های قم بستری هستند که حال ۶۶ نفر آن‌ها وخیم است.

به گفته قدیر در ۲۴ ساعت گذشته ۲ نفر مشکوک به کرونا جان خود را در قم از دست دادند.

وی اضافه کرد: تعداد تست‌های مثبت بین افراد مشکوک بالای ۵۰ درصد است و مراقبت های لازم باید اتفاق بیفتد تا مانع از شیوع کرونا باشیم.

قدیر گفت: با توجه به برگزاری چند آمون مهم در برخی از مراکز و شعبات قم، از ۹۸ تا صد در صد رعایت پروتکل‌ها را شاهد بوده‌ایم که رضایت بخش است و قم از نظر رعایت پروتکل ها در برگزاری آزمون ها رتبه اول را کسب کرد.

وی افزود: استفاده مردم از ماسک در مراکز عمومی ۷۱ درصد شده است که نسبت به هفته قبل ۴ درصد افزایش داشته، همچنین استفاده متصدیان در واحدهای صنفی از ۶۵ به ۷۳ درصد و متصدیان واحدهای صنعتی از ۸۰ به ۹۰ درصد رسیده است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم اظهار داشت: استفاده شاغلین بانک‌ها از ماسک به ۹۲ درصد رسیده و ۷۳ درصد مردم در حمل و نقل عمومی از ماسک استفاده می‌کنند که رشد خوبی را نشان می‌دهد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: تعداد بازرسی از مطب‌ها در دو هفته اخیر ۲۸۳ مورد بوده که نشان می‌دهد میزان رعایت پروتکل به بیش از ۸۲ درصد رسیده است، همچنین در داروخانه‌ها نیز ۸۰ مورد بازدید اتفاق افتاد که میزان رعایت پروتکل‌ها در داروخانه‌ها بیش از ۸۰ درصد ارزیابی شد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.