جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را اعلام کرد و گفت: با این روندی که پیش می رویم باید شاهد رشد ابتلا در پاییز باشیم که بسیار خطرناک است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم
شناسه : 25978 | انتشار : ۰۵ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۹:۳۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: در ۲۴ ساعت گذشته ۷۶ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی با اشاره به بستری ۳۴ مورد جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس و بیمارستان‌های قم، گفت: ۳۵ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: در حال حاضر ۳۶۵ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال ۶۳ نفر از آنها وخیم است.

قدیر گفت: همچنین در ۲۴ ساعت گذشته ۳ نفر که تست کرونای آنها مثبت بوده، جان خود را از دست داده‌اند.

وی با بیان اینکه هنوز آمار ما قابل توجه است و ویروس همچنان می تازد، گفت: در مهار کرونا هنوز قوانین درست و حسابی نداریم و میزان رعایت بالا نیست، با این روندی که پیش می رویم به پاییز متصل می شویم که باید شاهد رشد ابتلا باشیم و خطرناک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: ما در اوج گرمای ۴۰ درجه شاهد پیک مجدد بیماری بودیم و حال که پاییز و کاهش دمای هوا را در پیش داریم باید همچنان تاکید ما بر استفاده از ماسک و توجه به مسائل پیشگیرانه باشد.

قدیر تأکید کرد: همگان باید بدانند که توان کادر درمان ما با پنج ماه قبل قابل قیاس نیست و این عزیزان خسته شدند و نباید به گونه ای عمل شود که آنها دلسرد و بی انگیزه شده و خستگی بر تنشان بماند. در روزهای اول همدلی و پشتیبانی بیشتری را شاهد بودیم اما متاسفانه امروز، این موضوع را کمتر شاهد هستیم و مشکل اصلی نیروهای ما، استهلاک و خسته شدن است.

وی افزود: مهمترین هدف ما کم کردن میزان ابتلا و تعداد بیماران بستری و فوتی‌هاست و اگر این کار میسر نشود برای پاییز و زمستان به مشکل می خوریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم تصریح کرد: در مورد هیئت ها تعامل خوبی ایجاد شده و با بیشتر هیئت‌ها و روئسای آنها صحبت شده و ۸۰ درصد هیئت ها دستورالعمل ها را رعایت می کنند اما ۲۰ درصدی که رعایت نمی کنند، ما نگران هستیم و باید نظارت شوند.

قدیر خاطرنشان کرد: در مورد ایستگاه های صلواتی نیز با وجود همه تذکرهای ارائه شده هنوز شاهد برپایی در برخی مناطق هستیم و این خلاف دستورالعمل ها بوده و جرم تلقی می شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.