رمپ و لوپ D مجموعه پل‌های ۹ دی احداث می‌شود

شهر بیست/ معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به آغاز عملیات اجرایی رمپ و لوپ D مجموعه پل‌های ۹ دی، گفت: با اجرای این پروژه، مجموعه پل‌ها تقریباً تکمیل می‌شوند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
رمپ و لوپ D مجموعه پل‌های ۹ دی احداث می‌شود
شناسه : 25923 | انتشار : ۰۴ شهریور ۱۳۹۹ - ۱۷:۴۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس حلوایی زاده با اشاره به مشخصات پل ۹ دی، اظهار داشت: پروژه مجموعه پل‌های ۹ دی در واقع یک پروژه بزرگ شهری است که هشت رمپ و لوپ کامل داشت که در مقاطع مختلف به بهره‌برداری رسید.

معاون فنی و عمرانی شهرداری قم با اشاره به اینکه محور مستقیم این پل حدود هزار و ۱۰۰ متر طول داشت، ادامه داد: پس از اجرای این محور دو رمپ و لوپ C و B تکمیل شدند.

حلوایی‌زاده با اشاره به اینکه سال گذشته رمپ و لوپ A این پروژه به بهره برداری رسید، گفت: در حال حاضر کار ساخت رمپ و لوپ D مجموعه پل‌های ۹ دی حدفاصل بلوار امام رضا(ع) از سمت تقاطع شهید کلانتری به سمت هسته مرکزی شهر شروع شده که مسیر دسترسی بلوار امام رضا(ع) به میدان سپاه را تامین می‌کند.

وی معتقد است رمپ و لوپ D پل ۹ دی شاید یک به ظاهر پروژه کوچک باشد اما تمام دسترسی‌های مجموعه پل‌های ۹ دی با اجرای این پروژه تکمیل شده و این پروژه به مقصد نهایی خود می‌رسد.

به گفته معاون فنی و عمرانی شهرداری قم، اعتبار اولیه ساخت رمپ و لوپ D مجموعه پل‌های ۹ دی، ۶ میلیارد تومان برآورد شده و پیمانکار آن سازمان توسعه و عمران شهرداری قم است.

حلوایی‌زاده در توضیح دلیل طولانی شدن زمان تجهیز کارگاه این پروژه، گفت: در مقطعی تجهیز کارگاه انجام و بخشی از پروژه اجرا شد اما در میانه مسیر یک تملک ورثه‌ای وجود داشت که اجرا را قدری دچار چالش می‌کرد.

معاون فنی عمرانی شهرداری قم گفت: شهرداری منطقه در این زمینه تلاش مضاعفی کرد و با حکم های قضایی موفق شدند قسمتی از این ملک را که با پروژه معارض بود، آزادسازی کنند.

وی بااشاره به اینکه این پروژه ۱۸ حلقه شمع و دو ستون دارد اظهار داشت: تمامی شمع ها اجرا شده و یکی از سرشمع ها هم نصب شده است.

حلوایی زاده با اشاره به اینکه همزمان دیواره پروژه در حال تکمیل شدن است خاطرنشان کرد: امیدواریم این پروژه در ابتدای نیمه دوم سال جاری به بهره برداری برسد.

وی با اشاره به اینکه طول عرشه اصلی پل ۷۵ متر است گفت: حجم خاکبرداری و خاکریزی حدود ۶ هزار متر مکعب است و این پروژه حدود ۲۷۰ تن آرماتوربندی نیاز دارد.

معاون فنی عمرانی شهردار قم با اشاره به اینکه چهار هزار متر مکعب بتن ریزی در این پروژه انجام خواهد شد افزود: جا به جایی تیر برق هم که از دیگر موانع پروژه بود، انجام شد.

وی خاطرنشان کرد: با اجرای این پروژه تمام دسترسی های این پروژه تکمیل شده و شاهد بهبود عبور و مرور شهری میان منطقه دو چهار شهری خواهیم بود.

به گفته حلوایی زاده، با تکمیل این پروژه از طرح اصلی مجموعه پل های ۹ دی تنها یک لوپ باقی می ماند که اجرای آن فعلا امکان پذیر نیست چرا که نیاز به جا به جایی پمپ بنزین و کار تاسیساتی سنگین خواهد داشت.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.