تلاش برای اتمام پروژه‌های برقعی و روحانی تا پایان سال

شهر بیست/ شهردار منطقه یک شهرداری قم با بیان اینکه این منطقه دارای بافت تاریخی و قدیمی زیادی است، گفت: این امر اجرای پروژه و تملک‌ها را دشوار کرده است و حتی امکان ایجاد فضای سبز در برخی از خیابان‌ها وجود ندارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تلاش برای اتمام پروژه‌های برقعی و روحانی تا پایان سال
شناسه : 25617 | انتشار : ۲۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۲۱:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، احمد ترکمن با بیان اینکه تراکم تملک‌ها در منطقه یک در جهت اتمام پروژه‌ها ازجمله مشکلات و دغدغه‌های جدی است، اظهار داشت: با این‌حال، مردم تا حدی بهترین مشارکت را در تملک‌ها دارند و امیدواریم در این بخش با کمترین مشکلاتی در اتمام پروژه‌های سال ۹۹ روبه‌رو باشیم.

شهردار منطقه یک قم با بیان اینکه در سال گذشته سالن ورزشی و چند پروژه در منطقه به اتمام رسید و باوجود شیوع کرونا، درصدد هستیم دیگر پروژه‌ها نیز عملیاتی شود، افزود: بلوار شهید روحانی و شهیدان برقعی از پروژه‌های مهم در منطقه به شمار می‌رود و درصدد هستیم بلوار محتشم را به سمت بزرگراه امام علی(ع) توسعه دهیم؛ امسال نیز پروژه‌های برقعی و روحانی با همت و پیگیری به اتمام می‌رسد.

ترکمن خاطرنشان کرد: خیابان سعدی یکی دیگر از پروژه‌های در دست اقدام است و بر سر قیمت تملکات، مالکین باید توافق کنند، در جهت اجرای این طرح، اعتباری دیده‌شده و قسمت‌های تملک شده نیز جدول‌کشی و عملیاتی می‌شود.

وی پیرامون اقدامات انجام‌شده برای مقابله با کرونا، عنوان کرد: در این حوزه، ضدعفونی خیابان‌ها و معابر فراگیر بود و با توجه به اینکه یکی از بیمارستان‌ها شامل فرقانی ویژه بستری بیماران کرونایی در منطقه به شمار می‌رفت در این بخش ضدعفونی به‌صورت مضاعف و ویژه در همه کوچه‌های اطراف تا روزی یک یا دو بار ازجمله بوستان‌ها و خیابان‌ها و کوچه‌های منطقه یک حتی در کوچه‌های باریک به‌صورت دستی انجام پذیرفت.

شهردار منطقه یک قم ادامه داد: منطقه یک قم دارای بافت تاریخی و قدیمی زیادی است و این امر اجرای پروژه و تملک‌ها را دشوار کرده است و حتی امکان ایجاد فضای سبز در برخی از خیابان‌ها وجود ندارد، به‌طورکلی هسته مرکزی شهر، بافت تاریخی بوده و امکان تخریب وجود ندارد و این یکی از مشکلات است، در طرح تفضیلی، کوچه‌ها ۸ متری تعریف می‌شد اما اخیراً اعلام‌شده در کوچه‌های یک تا دو متری نیز پروانه صادر شود.

ترکمن ابراز کرد: منطقه یک درگیر پروژه‌های عمرانی فراوانی بوده است و این امر محدودیت‌هایی را برای تردد شهروندان به وجود آورده است که ضمن پوزش، امیدواریم به‌زودی بسیاری از طرح‌ها عملیاتی شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.