بوستان ولایت نیازمند توجه مدیران استانی

شهر بیست/ سرپرست شهرداری منطقه سه قم با تأکید بر قابلیت‌های بوستان ولایت در جذب توریسم و ارتقای کیفیت گردشگری استان، گفت: بوستان ولایت نیازمند توجهی فرا منطقه‌ای بوده و در صورت توجه مدیران استانی، مشکلات آن مرتفع خواهد شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
بوستان ولایت نیازمند توجه مدیران استانی
شناسه : 25096 | انتشار : ۱۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۴:۵۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مهرداد روحانی با اشاره به وضعیت فضای سبز در منطقه سه شهر قم، بیان کرد: مساحت فضای سبز منطقه سه بیش از ۴ میلیون مترمربع بوده و با سرانه فضای سبز و استاندارد جهانی برابری می‌کند اما یکی از مشکلات در این حوزه توزیع نامناسب در محلات مختلف و سرانه فضای سبز محلی است.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم، بیشترین فضای سبز منطقه را فضای سبز جنگلی اعلام و خاطرنشان کرد: یکی از کمبودهای حوزه فضای سبز نبود بوستان‌های محله‌ای بوده و بافت فرسوده در این منطقه اجازه ساخت بوستان نداده و نیازمند تملک است.

وی فضای سبز ۴ میلیون مترمربعی منطقه سه را فضایی ایده آل برای اجرای طرح‌های فرهنگی و مفرح برای منطقه معرفی کرد و افزود: الگوبرداری از طرح‌های موفق کشور و دنیا می‌تواند تحولی بزرگ را در قم رقم‌زده و زمان ورود به این مباحث رسیده است.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم مساحت بوستان ولایت را ٢٣٠ هکتار اعلام کرد و گفت: یکی از بوستان‌های منحصربه‌فرد بوده که تا امروز به آن بی‌توجهی شده و یکی از مسائل این بوستان نداشتن دید و منظر استاندارد از سمت عوارضی است.

روحانی از رفع مشکلات ورودی بوستان خبر داد و خاطرنشان کرد: خوشبختانه در هفته گذشته مسیر ورودی بوستان به تصویب نهایی رسیده و تا پایان سال عملیات عمرانی هر دو ورودی آن تمام می‌شود.

وی ادامه داد: آسفالت مسیرهای داخل بوستان نیز در دستور کار قرارگرفته و زیرسازی آن انجام ‌شده و مبلمان شهری و ساخت ۵٠ عدد سکو در حال پیگیری است تا ورود و اسکان مردم در بوستان ساماندهی شود.

سرپرست شهرداری منطقه سه قم یکی دیگر از مشکلات بوستان را تأمین روشنایی عنوان و تصریح کرد: طرح روشنایی بوستان مصوب شده اما به علت هزینه بالای اجرای آن از سال آینده و به‌صورت فازبندی انجام می‌شود.

وی، بوستان ولایت را به لحاظ توپوگرافی ویژه خواند و تصریح کرد: باید از این فرصت در جهت جذب توریسم و ارتقاء کیفیت گردشگری استان استفاده کرده و نیازمند نگاهی کلان از سمت مدیران استانی در این مورد هستیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.