تولید سالانه ۱۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم

شهر بیست/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه یک هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم تولید می‌شود که نشان‌ دهنده ارتقای جایگاه صنعت شیلات در استان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولید سالانه ۱۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم
شناسه : 24751 | انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، عباس پورمیدانی بیان کرد: قم در زمینه‌های مختلف آبزی پروری از تولید ماهیان پرورشی تا ماهیان زینتی و همچنین خاویاری فعال است و بهره‌برداران بسیاری در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود:‌ رشد صنعت شیلات قم در سال‌های اخیر چشمگیر است و حتی این استان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید ماهی تیلاپیا در سطح کشور فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: در زمینه تولید خاویار و ماهیان خاویاری نیز قم سرآمد است و سالانه بیش از ۱۴۰کیلوگرم خاویار و ۶۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در این استان تولید می‌شود.

پورمیدانی گفت: پروش انواع ماهیان خوراکی در استخرهای مجهز استان جریان دارد و به دنبال فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف این محصولات ارزشمند در سبد غذایی شهروندان هستیم.

وی بیان کرد:‌ تولید ماهیان زینتی از دیگر بخش‌هایی است که طی سال‌های اخیر در قم رشد قابل‌توجهی داشته و بسیاری از علاقه‌مندان در این زمینه به فعالیت اقتصادی می‌پردازند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق شعار جهش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی قم از حضور سرمایه‌گذاران برای فعالیت در صنعت شیلات استان و صنایع تبدیلی و غذایی وابسته به آن استقبال و حمایت می‌کنیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.