تولید سالانه ۱۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم

شهر بیست/ رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم گفت: سالانه یک هزار و ۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم تولید می‌شود که نشان‌ دهنده ارتقای جایگاه صنعت شیلات در استان است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تولید سالانه ۱۷۰۰ تن انواع آبزیان در قم
شناسه : 24751 | انتشار : ۰۲ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، عباس پورمیدانی بیان کرد: قم در زمینه‌های مختلف آبزی پروری از تولید ماهیان پرورشی تا ماهیان زینتی و همچنین خاویاری فعال است و بهره‌برداران بسیاری در این بخش سرمایه‌گذاری کرده‌اند.

وی افزود:‌ رشد صنعت شیلات قم در سال‌های اخیر چشمگیر است و حتی این استان به‌عنوان یکی از قطب‌های تولید ماهی تیلاپیا در سطح کشور فعالیت خواهد کرد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم ادامه داد: در زمینه تولید خاویار و ماهیان خاویاری نیز قم سرآمد است و سالانه بیش از ۱۴۰کیلوگرم خاویار و ۶۰ تن گوشت ماهیان خاویاری در این استان تولید می‌شود.

پورمیدانی گفت: پروش انواع ماهیان خوراکی در استخرهای مجهز استان جریان دارد و به دنبال فرهنگ‌سازی برای افزایش مصرف این محصولات ارزشمند در سبد غذایی شهروندان هستیم.

وی بیان کرد:‌ تولید ماهیان زینتی از دیگر بخش‌هایی است که طی سال‌های اخیر در قم رشد قابل‌توجهی داشته و بسیاری از علاقه‌مندان در این زمینه به فعالیت اقتصادی می‌پردازند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی قم خاطرنشان کرد: به‌منظور تحقق شعار جهش تولید در بخش‌های مختلف کشاورزی قم از حضور سرمایه‌گذاران برای فعالیت در صنعت شیلات استان و صنایع تبدیلی و غذایی وابسته به آن استقبال و حمایت می‌کنیم.

نوشته های مشابه
اجلاسیه سراسری روئسای شوراهای شهر به میزبانی قم برگزار می‌شود
سرانه ۱۰ میلیون تومانی به ازای هر نفر در بودجه عمرانی شهرداری قم
امکان برپایی بازارچه‌های موقت در ۱۳ بوستان شهری قم
بازگشایی ۱۳ خیابان بن‌بست قم
تدوین شناسنامه باغ‌های شهر قم
حفظ خط B متروی قم ضروری است/ زیرگذر امام موسی صدر امسال احداث می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.