قم در مرز هشدار کرونایی/ جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم اعلام شد

شهر بیست/ جدیدترین آمار تعداد بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی قم اعلام شد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قم در مرز هشدار کرونایی/ جدیدترین آمار بیماران کرونایی قم اعلام شد
شناسه : 24679 | انتشار : ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر گفت: طی ۲۴ ساعت گذشته ۶۰ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شدند.

وی با اشاره به انجام ۴۱ مورد بستری جدید در بخش‌ها و تحت نظر اورژانس بیمارستان‌های استان افزود: ۳۸ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، مرخص شدند.

رئیس دانشگاه علوم زشکی قم بیان کرد: در حال حاضر حدود ۲۵۰ نفر بستری مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بوده که حال ۵۰ نفر آنها وخیم است.

قدیر افزود: مطابق پژوهش‌های مهمی که به‌تازگی انجام‌شده، ویروس کرونا دچار جهش شده و همین عامل نیز باعث نفوذ بیشتر آن شده است.

وی ادامه داد: به‌رغم این شرایط میزان مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در قم رشد قابل‌توجهی نداشته و منحنی شیوع و درگیری نیز با منحنی مرگ فاصله قابل‌توجهی دارد.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، دقت نظر در اعمال محدودیت‌ها را ضروری برشمرد و گفت: قم در حال حاضر به مرحله هشدار رسیده و با این روند فعلی ممکن است هفته آینده وضعیت آن قرمز شود.

قدیر یادآور شد: هم‌اکنون سه شهر مجاور قم یعنی تهران، اراک و کاشان در وضعیت‌های قرمز و نارنجی قرار دارند، و در شرایطی که ویروس در حال چرخش است و استان‌های هم‌جوار نیز قرمز هستند، امکان زرد نگه‌داشتن قم وجود ندارد.

وی، آیین‌های عزا و عروسی و مسافرت را سه عامل عمده و اصلی شیوع کرونا در استان ذکر کرد و گفت: وظیفه ما در نظام بهداشت و درمان اعمال پروتکل‌های بهداشتی است و کار خود را نیز انجام می‌دهیم، ولی نیاز به حمایت دستگاه‌های دیگر داریم.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، استفاده از ماسک را ۹۰ درصد در پیشگیری از بیماری فوق موثر دانست و گفت: نرخ استفاده از ماسک در اماکن عمومی قم ۵۰ درصد و در اداره‌ها ۷۰ درصد است.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.