جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم

شهر بیست/ رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم، جدیدترین آمار بیماران بستری مبتلا به کرونا در مراکز درمانی استان را اعلام و از برگزار کردن مراسم عزا و عروسی در شرایط فعلی به شدت انتقاد کرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
جدیدترین آمار بستری بیماران کرونایی در قم
شناسه : 24326 | انتشار : ۲۲ تیر ۱۳۹۹ - ۲۰:۴۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از دانشگاه علوم پزشکی قم، محمدرضا قدیر با اشاره به اینکه در ۲۴ ساعت گذشته ۳۶ نفر در اورژانس مراکز درمانی قم با تشخیص احتمالی و مشکوک به کرونا پذیرش شده‌اند، گفت: تمام این ۳۶ مراجعه‌کننده به اورژانس در بخش‌های مختلف و اورژانس بستری شده‌اند.

وی با اشاره به ترخیص ۴۱ نفر از کل بیمارانی که طی روزهای گذشته بستری بودند، گفت: در حال حاضر حدود ۲۰۰ نفر مشکوک به کرونا در بیمارستان‌ها بستری هستند که حال ۴۰ نفر از آنها وخیم است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم افزود: شاهد اوج گیری ویروس در سطح کشور هستیم و متاسفانه در استان قم نیز میزان بستری ها در مراکز درمانی در حال افزایش است.

قدیر افزود: رفتار ویروس مهم نیست، مهم رفتار ما مردم است که باید اصلاح شود و تا زمانی که رفتار خود را تغییر نداده و به حقوق شهروندی احترام نگذاریم، مشکلات چندین برابر می شود.

وی تصریح کرد: متاسفانه باید از برخی شهروندان گلایه کنیم که در این شرایط که ما از همگان درخواست می کنیم تجمع تشکیل ندهند، مراسم جشن تولد و عروسی می گیرند و تمام زحمات کادر بهداشت و درمان را به هدر می دهند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی قم یادآور شد: روز جمعه در یکی از تالارهای قم مراسم عروسی برگزار شده که بیش از ۳۰۰ نفر در یک سالن اجتماع کرده و کمتر از ۱۰ نفر ماسک زده بودند، با این روش نباید انتظار داشته باشیم کرونا از بین برود.

قدیر افزود: تجمع مردم در مرکز تعویض پلاک، سامانه های مسافربری، پاساژها و تالارها … نگران کننده است که با مسئولان مربوطه در این خصوص صحبت و حساسیت های لازم ارائه شد و برخوردهای لازم صورت گرفت.

وی تأکید کرد: تمامی بیمارستان های استان موظف اند که بیماران کرونایی را پذیرش کنند و هیچ بیمارستانی حق ندارد بگوید چون کرونایی است، پذیرش نمی کنم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: استفاده از ماسک خانگی باید ترویج و فرهنگسازی شود تا همگان به راحتی از ماسک استفاده کنند

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.