راه‌اندازی اتوبوس آموزش و فرهنگ شهروندی در قم/ موتورسواران متخلف آموزش می‌بینند

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اهمیت آموزش بر ارتقای فرهنگ ترافیک، گفت: اتوبوس آموزش و فرهنگ شهروندی و با هدف ارتقای ایمنی موتورسواران و استفاده از کلاه ایمنی راه‌اندازی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی اتوبوس آموزش و فرهنگ شهروندی در قم/ موتورسواران متخلف آموزش می‌بینند
شناسه : 24169 | انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در ارتقای فرهنگ ترافیکی، اظهار داشت: یکی از موضوعات مغفول مانده در حوزه ترافیک مسئله آموزش بوده و این نیاز در شهر قم بیش از بیش احساس می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، یکی از اولویت‌های شهرداری قم را توسعه برنامه‌های آموزشی دانست و تصریح کرد: متأسفانه یک‌طرف بیش از ۵۰ درصد تصادفات شهر قم موتورسواران بوده و این نشان‌دهنده سطح پایین رعایت نکات ایمنی در شهر قم است.

ذاکریان از آغاز به کار طرح آموزش راکبان موتورسوار خبر داد و بیان کرد: اتوبوس آموزش ترافیک باهدف آموزش موتورسواران بدون کلاه ایمنی با همکاری پلیس راهور تجهیز شده و موتورسواران می‌توانند دوره‌ای آموزشی نیم ساعته را در آن بگذرانند.

وی، برنامه اتوبوس آموزشی را تشریح کرد و گفت: به‌جای جلب موتورسواران بدون کلاه ایمنی، راکبان به مدت نیم ساعت دوره آموزشی کاملی را در حوزه رعایت قوانین و مقررات گذرانده و فیلم‌هایی از تصادفات واقعی در سطح شهر قم برای راکبان نمایش داده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از ثبت کد ملی افراد متخلف در سامانه خبر داد و گفت: سپس مدت‌زمان مشخصی تعیین‌شده تا راکبان نسبت به تهیه کلاه ایمنی اقدام کرده و در صورت تکرار تخلف موتورسیکلت متوقف‌شده و به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

ذاکریان، ادامه برگزاری پویش‌های مردمی و آموزش را یکی از برنامه‌های مشترک شهرداری و پلیس راهبر عنوان و تصریح کرد: برای ارتقا فرهنگی به‌ویژه در حوزه ترافیک باید در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی پیوست‌های فرهنگی نیز اجراشده و از مسئله آموزش غفلت نشود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.