راه‌اندازی اتوبوس آموزش و فرهنگ شهروندی در قم/ موتورسواران متخلف آموزش می‌بینند

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم با تأکید بر اهمیت آموزش بر ارتقای فرهنگ ترافیک، گفت: اتوبوس آموزش و فرهنگ شهروندی و با هدف ارتقای ایمنی موتورسواران و استفاده از کلاه ایمنی راه‌اندازی شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راه‌اندازی اتوبوس آموزش و فرهنگ شهروندی در قم/ موتورسواران متخلف آموزش می‌بینند
شناسه : 24169 | انتشار : ۱۸ تیر ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اهمیت و جایگاه آموزش در ارتقای فرهنگ ترافیکی، اظهار داشت: یکی از موضوعات مغفول مانده در حوزه ترافیک مسئله آموزش بوده و این نیاز در شهر قم بیش از بیش احساس می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم، یکی از اولویت‌های شهرداری قم را توسعه برنامه‌های آموزشی دانست و تصریح کرد: متأسفانه یک‌طرف بیش از ۵۰ درصد تصادفات شهر قم موتورسواران بوده و این نشان‌دهنده سطح پایین رعایت نکات ایمنی در شهر قم است.

ذاکریان از آغاز به کار طرح آموزش راکبان موتورسوار خبر داد و بیان کرد: اتوبوس آموزش ترافیک باهدف آموزش موتورسواران بدون کلاه ایمنی با همکاری پلیس راهور تجهیز شده و موتورسواران می‌توانند دوره‌ای آموزشی نیم ساعته را در آن بگذرانند.

وی، برنامه اتوبوس آموزشی را تشریح کرد و گفت: به‌جای جلب موتورسواران بدون کلاه ایمنی، راکبان به مدت نیم ساعت دوره آموزشی کاملی را در حوزه رعایت قوانین و مقررات گذرانده و فیلم‌هایی از تصادفات واقعی در سطح شهر قم برای راکبان نمایش داده می‌شود.

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری قم از ثبت کد ملی افراد متخلف در سامانه خبر داد و گفت: سپس مدت‌زمان مشخصی تعیین‌شده تا راکبان نسبت به تهیه کلاه ایمنی اقدام کرده و در صورت تکرار تخلف موتورسیکلت متوقف‌شده و به پارکینگ انتقال داده می‌شود.

ذاکریان، ادامه برگزاری پویش‌های مردمی و آموزش را یکی از برنامه‌های مشترک شهرداری و پلیس راهبر عنوان و تصریح کرد: برای ارتقا فرهنگی به‌ویژه در حوزه ترافیک باید در کنار اجرای پروژه‌های عمرانی پیوست‌های فرهنگی نیز اجراشده و از مسئله آموزش غفلت نشود.

نوشته های مشابه
«پلیس تراز» به بازار نشر آمد
خرده شیشه در داروی لاغری!
کسب رتبه نخست منطقه یک قم در ارزیابی شاخصه‌های مدیریت بحران
لزوم افزایش تاب‌آوری شهری در قم
پایگاه چندمنظوره مدیریت بحران در منطقه یک قم احداث می‌شود
بهسازی نمازخانه‌ها و سرویس‌های بهداشتی منطقه ۳ قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.