ابلاغ دستورالعمل‌های طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم به مناطق

شهر بیست/ مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم از ابلاغ دستورالعمل‌های طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم به مناطق خبر داد و گفت: دستورالعمل‌های لازم برای اعضای ستاد مدیریت بحران هر منطقه تدوین‌شده و به ترتیب اولویت در حال ابلاغ به مناطق است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
ابلاغ دستورالعمل‌های طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم به مناطق
شناسه : 23425 | انتشار : ۲۹ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۵۲   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، علی‌اکبر رحیمی با اشاره به پشت سر گذاشتن شرایط حاد و بحرانی شیوع ویروس کرونا در کشور و شهر قم، اظهار داشت: آمادگی برای مقابله با هر بحرانی یکی از دغدغه‌های مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم بوده و اتفاقاً چند ماه گذشته نشان داد شهر باید در همه حوزه‌ها آمادگی لازم را داشته باشد.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم، هدف از آغاز طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم را  شناسایی مناطق آسیب‌پذیر در قم دانست و افزود: طرح جامع مطالعاتی خطرپذیری قم با دو رویکرد زلزله و سیل به‌منظور شناسایی نقاط آسیب‌پذیر قم در حوزه زلزله و سیل در سال ۹۵ آغاز شد.

رحیمی ادامه داد: در این پروژه مطالعاتی سامانه‌ای نرم‌افزاری برای تخمین خسارات زلزله و هشدار سریع سیل تعریف‌شده است.

وی تشکیل ستاد مدیریت بحران در مناطق هشتگانه را یکی از اقدامات مؤثر در راستای تحقق اهداف طرح جامع مطالعاتی خواند و تأکید کرد: دستورالعمل‌های لازم برای اعضای ستاد مدیریت بحران هر منطقه تدوین‌شده و به ترتیب اولویت در حال ابلاغ به مناطق است.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم به تشریح دستورالعمل‌های تدوین‌شده برای ستاد مدیریت بحران مناطق پرداخت و تأکید کرد: دستورالعمل‌ها در سه بخش فعالیت‌ها و اقدامات قبل از بحران، درزمان بحران و بعد از بحران با محوریت فرد و گروه تدوین‌شده است.

رحیمی، هماهنگی بین افراد و ارگان‌های مختلف را تنها عامل مدیریت درست و صحیح در زمان بحران دانست و خاطرنشان کرد: یکی از آسیب‌های بزرگی که در زمان بحران مناطق آسیب‌دیده را دچار چالش می‌کند عدم مدیریت واحد و موازی کاری در امدادرسانی و ارائه خدمات به شهروندان است.

وی با ابراز امیدواری برای رسیدن به نقطه مطلوب در آمادگی شهر قم برای مقابله با بحران، تصریح کرد: در حوزه مدیریت بحران باید مدیران شهری و استانی با نگاهی کلان و مدیریت واحد در کنار هم قرارگرفته و تنها به وظیفه ستادی خود و جدا از جایگاه و موقعیت فعلی خود عمل کنند.

مدیر مرکز پدافند غیرعامل و مدیریت بحران شهرداری قم در پایان با تأکید دوباره مبنی بر ورود ارگان‌های مختلف به مسئله مدیریت بحران و اختصاص بودجه به این موضوع، گفت: آمادگی در زمان بحران نیازمند تدابیر لازم در زمان قبل از بحران بوده و باید همه ارگان‌ها به این موضوع ورود کنند.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
مالیات بر ارزش‌افزوده صرف توسعه شهر قم می‌شود
اجرای ۲۰۰۰ پروژه با پیشرفت ۹۰ درصدی در شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.