اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از نیمه دوم تیرماه

شهر بیست/ طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال امسال از نیمه دوم تیرماه در پایگاه‌های بهزیستی استان قم اجرا می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از نیمه دوم تیرماه
شناسه : 23220 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، صادق سلمانیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج گیری شیوع بیماری کرونا در نیمه دوم سال جاری، برخلاف سنوات گذشته که طرح مذکور در آبان و آذرماه اجرا می‌شد امسال برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از پانزدهم تیرماه تا پایان مهرماه اجرا می‌شود و در استان‌های گرمسیر زمان اعلام شده تا یک ماه نیز قابل تمدید است.

وی خاطرنشان کرد: برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی، غربالگری بینایی کودکان در سال جاری صرفا با دستگاه انجام می‌شود و استفاده از E چارت در پایگاه های غربالگری ممنوع است.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم اظهار کرد: در سال ۹۸ غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در ۵ پایگاه دائمی و ۵۸ پایگاه ثابت غربالگری در سطح استان و در سه سطح توسط غربالگر، اپتومتریست و چشم پزشک اجرا گردید و در نهایت ۴۱ هزار و ۳۵۷ کودک تحت معاینه غربالگری آمبلیوپی قرار گرفتند و از این تعداد ۱۶۸ کودک آمبلیوپ و ۱۰۷۲ کودک دارای سایر اختلالات بینایی تشخیص داده شدند.

در برنامه سال ۹۸ تعداد کودکان معاینه شده شهری ۳۹ هزار و ۱۹۴ نفر و تعداد کودکان معاینه شده در روستاها ۲۱۶۳ نفر و تعداد ۲۰۱۸ کودک نیز بصورت رایگان مورد معاینه قرار گرفتند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.