اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از نیمه دوم تیرماه

شهر بیست/ طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان سه تا شش سال امسال از نیمه دوم تیرماه در پایگاه‌های بهزیستی استان قم اجرا می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اجرای طرح پیشگیری از تنبلی چشم کودکان از نیمه دوم تیرماه
شناسه : 23220 | انتشار : ۲۳ خرداد ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، صادق سلمانیان ضمن اعلام این خبر اظهار کرد: با توجه به هشدارهای وزارت بهداشت مبنی بر احتمال اوج گیری شیوع بیماری کرونا در نیمه دوم سال جاری، برخلاف سنوات گذشته که طرح مذکور در آبان و آذرماه اجرا می‌شد امسال برنامه پیشگیری از تنبلی چشم از پانزدهم تیرماه تا پایان مهرماه اجرا می‌شود و در استان‌های گرمسیر زمان اعلام شده تا یک ماه نیز قابل تمدید است.

وی خاطرنشان کرد: برای به حداقل رساندن تماس‌های بین فردی، غربالگری بینایی کودکان در سال جاری صرفا با دستگاه انجام می‌شود و استفاده از E چارت در پایگاه های غربالگری ممنوع است.

سرپرست معاونت توسعه پیشگیری بهزیستی قم اظهار کرد: در سال ۹۸ غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در ۵ پایگاه دائمی و ۵۸ پایگاه ثابت غربالگری در سطح استان و در سه سطح توسط غربالگر، اپتومتریست و چشم پزشک اجرا گردید و در نهایت ۴۱ هزار و ۳۵۷ کودک تحت معاینه غربالگری آمبلیوپی قرار گرفتند و از این تعداد ۱۶۸ کودک آمبلیوپ و ۱۰۷۲ کودک دارای سایر اختلالات بینایی تشخیص داده شدند.

در برنامه سال ۹۸ تعداد کودکان معاینه شده شهری ۳۹ هزار و ۱۹۴ نفر و تعداد کودکان معاینه شده در روستاها ۲۱۶۳ نفر و تعداد ۲۰۱۸ کودک نیز بصورت رایگان مورد معاینه قرار گرفتند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.