تالار حرم شناسی در موزه آستانه مقدسه قم ایجاد می‌شود

شهر بیست/ کارشناس موزه حرم حضرت معصومه(س) با اشاره به ایجاد تالاری با عنوان حرم‌شناسی در آینده نزدیک، افزود: در این تالار آثار تاریخی متعلق به حرم مطهر از دوره‌های صفویه و قاجاریه وجود دارد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
تالار حرم شناسی در موزه آستانه مقدسه قم ایجاد می‌شود
شناسه : 22930 | انتشار : ۱۴ خرداد ۱۳۹۹ - ۲۰:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی آستان مقدس حضرت معصومه(س)، جواد کریم خانی با اشاره به بازگشایی در‌های موزه آستان مقدس از ۹ خردادماه، افزود: زمان بازدید از موزه آستان مقدس کریمه اهل‌بیت (س) در روزهای عادی از ساعت هشت صبح تا ۱۹ عصر و در ایام تعطیل و روزهای جمعه نیز از ساعت ۹ صبح تا ۱۹ شب است.

وی با بیان اینکه جمعیت بازدید کنندگان از موزه حرم حضرت معصومه (س) در ایام قبل از کرونا روزانه به بیش از ۵۰۰ نفر می‌رسید، افزود: به منظور رعایت آئین‌نامه‌های بهداشتی در درب ورودی موزه ضدعفونی دست‌ها صورت می‌گیرد و با پیگیری‌های انجام شده در حد توان ماسک و دستکش برای بازدیدکنندگان تهیه می‌شود.

کارشناس موزه حرم حضرت معصومه (س) بیان کرد: بیش از پنج هزار و ۵۰۰ اثر در این موزه وجود دارد که در ایام تعطیلی موزه، تغییراتی در شیوه چینش این آثار انجام شده است.

وی با اشاره به ایجاد تالاری با عنوان حرم‌شناسی در آینده نزدیک، افزود: در این تالار آثار تاریخی متعلق به حرم مطهر که از دوره‌های صفویه و قاجاریه وجود دارد که شامل درب‌های ورودی حرم، خشت‌های گنبد مطهر، درب ضریح قدیمی، کاشی‌های قدیمی کتیبه‌ای و کوکبی و کاشی‌های حاشیه مضجع حضرت معصومه (س) که به عنوان قدیمی‌ترین کاشی تاریخ در کشور محسوب می‌شود و در سال ۶۰۲ هجری قمری ساخته شده به نمایش در خواهد آمد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.