معافیت بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه

شهر بیست/ در جلسه هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر بنا به پیشنهاد وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و موافقت دولت، بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه خود در سه ماهه اول سال معاف شدند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
معافیت بیمه شدگان صندوق اعتباری هنر از پرداخت حق بیمه
شناسه : 21914 | انتشار : ۲۰ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۲۳:۰۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از صندوق اعتباری هنر، بعد از ظهر امروز در جلسه ای که به درخواست مدیرعامل صندوق اعتباری هنر و با ریاست دکتر جهانگیری معاون اول ریاست جمهوری و با حضور سیدعباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، سیدحمید پورمحمدی، معاون امور اقتصادی و هماهنگی برنامه و بودجه سازمان برنامه و بودجه کشور ، مصطفی سالاری، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی، اصغرنوراله زاده، مدیرعامل صندوق کارآفرینی امید، عیسی منصوری، معاون توسعه کارآفرینی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی، معاونین وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی، مدیرعامل و هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر و روئسای صنوف که در نهاد ریاست جمهوری برگزار شد، ۳۵ هزار هنرمند از پرداخت حق بیمه و سرانه درمان خود در ایام کرونا در سه ماهه اول سال معاف شدند.

سیدحسین سیدزاده مدیرعامل صندوق اعتباری هنر با اعلام این خبر، افزود: در این جلسه مقرر شد هنرمندان در ماه های فروردین، اردیبهشت و خرداد از پرداخت سهم بیمه خود معاف شوند.

وی ادامه داد: بر اساس این موافقت، ۳۵ هزار نفر هنرمند تحت پوشش صندوق اعتباری هنر مشمول این بخشودگی می شوند.

سیدزاده افزود: مبلغ اعتباری تخصیص یافته به این بخشودگی ۳۵۰ میلیارد ریال است.

وی در عین حال تصریح کرد: این اقدام از این ماه (اردیبهشت) آغاز می شود و نیازی به مراجعه حضوری هنرمندان نیست و صندوق اعتباری هنر تمامی اقدامات و مراحل این کار را انجام می دهد.

سیدزاده با بیان دیگر نتایج این جلسه گفت: به‌منظور جبران خسارت های ناشی از شیوع ویروس کرونا در حوزه فرهنگ و هنر ۲۰۰ میلیارد تومان از منایع اشتغال پایدار در قالب وام قرض الخسنه در اختیار وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی قرار گیرد.

مدیرعامل صندوق اعتباری هنر در پایان ضمن تقدیر از همراهی سازمان تامین اجتماعی گفت: از زمان شیوع بیماری جلسات متعددی با سازمان تامین اجتماعی برگزار شد و مقرر شد هفته آتی جلسه ای با مدیرعامل این سازمان برای بررسی مسادل بیمه ای اهالی فرهنگ و هنر که از سوی صندوق به این سازمان معرفی شده اند برگزار شود.

در این جلسه مدیرعامل و هیئت مدیره صندوق اعتباری هنر از  دکتر اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس جمهوری  به دلیل حسن تدبیر، توجه به مسائل بیمه ای و معیشتی  اهالی فرهنگ ، هنر و رسانه و اهتمام نسبت به تشکیل این جلسه قدردانی کرد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.