۱۲ هزار کارگر قمی برای دریافت بیمه بیکاری نام‌نویسی کردند

شهر بیست/ مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ابتدای اردیبهشت‌ماه، ۱۲ هزار و ۲۴۱ کارگر برای دریافت بیمه کاری ثبت‌نام کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۲ هزار کارگر قمی برای دریافت بیمه بیکاری نام‌نویسی کردند
شناسه : 21161 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مصطفی کاویانی در نشست استاندار با تشکل‌های کارگری قم در سالن کرامت استانداری، افزود: ازاین‌بین ۸ هزار و ۹۵۰ کارگر مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

وی اضافه کرد: تا قبل از اسفندماه سال گذشته تعداد مقرری‌بگیران بیمه کاری قم از ۳ هزار تن در سال ۹۷ به ۲ هزار فرد کاهش‌یافته بود.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قم ادامه داد: دریافت بیمه کاری لطمه‌ای به مشاغل سخت و زیان‌آور وارد نمی‌کند و کارگران نباید نگرانی خاصی از این ناحیه احساس کنند.

کاویانی بابیان اینکه ۱۲۷ تشکل کارگری در سطح قم مشغول فعالیت است، عنوان کرد: طبق دستور استاندار قم در تمام جلسات ویژه جامعه کارگری برگزارشده در سطح استان نماینده کارگران باید حضور پیدا کند.

وی عنوان کرد: روند ساماندهی کارگران ساختمانی قم آغازشده و یک ساختمانی را شهرداری قم به مدت یک سال در اختیار این افراد قرار خواهد داد.

کاویانی افزود: همچنین در رابطه با امنیت شغلی کارگران استان نیز طبق دستور استاندار باید کارگرانی که ۴ سال در یک واحد تولیدی مشغول فعالیت بودند با تبدیل وضعیت به قرارداد دایمی با آن‌ها بسته شود.

وی همچنین ابراز کرد: کارگزاری‌های تامین اجتماعی درصورتی‌که به انجمن‌های کارگری واگذار شود روند رسیدگی به مشکلات کارگری مطلوب‌تر می‌شود.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قم عنوان داشت: اتباع بیگانه‌ای که پروانه کاردارند می‌توانند مانند سایر جامعه کارگری استان فعالیت‌های خود را انجام داده و امتیاز بیمه‌های کارگری استفاده نمایند.

کاویانی در پایان گفت: اتباع فاقد پروانه کار اجازه هیچ‌گونه فعالیتی را در سطح استان قم ندارند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.