۱۲ هزار کارگر قمی برای دریافت بیمه بیکاری نام‌نویسی کردند

شهر بیست/ مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قم گفت: از ابتدای شیوع کرونا تا ابتدای اردیبهشت‌ماه، ۱۲ هزار و ۲۴۱ کارگر برای دریافت بیمه کاری ثبت‌نام کردند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
۱۲ هزار کارگر قمی برای دریافت بیمه بیکاری نام‌نویسی کردند
شناسه : 21161 | انتشار : ۰۵ اردیبهشت ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۳   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، مصطفی کاویانی در نشست استاندار با تشکل‌های کارگری قم در سالن کرامت استانداری، افزود: ازاین‌بین ۸ هزار و ۹۵۰ کارگر مشمول دریافت بیمه بیکاری هستند.

وی اضافه کرد: تا قبل از اسفندماه سال گذشته تعداد مقرری‌بگیران بیمه کاری قم از ۳ هزار تن در سال ۹۷ به ۲ هزار فرد کاهش‌یافته بود.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قم ادامه داد: دریافت بیمه کاری لطمه‌ای به مشاغل سخت و زیان‌آور وارد نمی‌کند و کارگران نباید نگرانی خاصی از این ناحیه احساس کنند.

کاویانی بابیان اینکه ۱۲۷ تشکل کارگری در سطح قم مشغول فعالیت است، عنوان کرد: طبق دستور استاندار قم در تمام جلسات ویژه جامعه کارگری برگزارشده در سطح استان نماینده کارگران باید حضور پیدا کند.

وی عنوان کرد: روند ساماندهی کارگران ساختمانی قم آغازشده و یک ساختمانی را شهرداری قم به مدت یک سال در اختیار این افراد قرار خواهد داد.

کاویانی افزود: همچنین در رابطه با امنیت شغلی کارگران استان نیز طبق دستور استاندار باید کارگرانی که ۴ سال در یک واحد تولیدی مشغول فعالیت بودند با تبدیل وضعیت به قرارداد دایمی با آن‌ها بسته شود.

وی همچنین ابراز کرد: کارگزاری‌های تامین اجتماعی درصورتی‌که به انجمن‌های کارگری واگذار شود روند رسیدگی به مشکلات کارگری مطلوب‌تر می‌شود.

مدیرکل کار و رفاه اجتماعی قم عنوان داشت: اتباع بیگانه‌ای که پروانه کاردارند می‌توانند مانند سایر جامعه کارگری استان فعالیت‌های خود را انجام داده و امتیاز بیمه‌های کارگری استفاده نمایند.

کاویانی در پایان گفت: اتباع فاقد پروانه کار اجازه هیچ‌گونه فعالیتی را در سطح استان قم ندارند.

نوشته های مشابه
مهلت یک ماهه برای تعیین تکلیف تجاری‌های پردیسان
شرایط جذب سرباز امریه در اداره‌کل میراث‌ فرهنگی قم
اجرای ۱۱۵۰۰ متر آبیاری تحت‌فشار در بوستان‌های منطقه ۵ قم
مونوریل نمی‌تواند بار سفر منطقه پردیسان را پوشش دهد/ ضرورت اجرای خط B مترو قم
برگزاری کارگاه هنری «وعده صادق» در قم
بازدید رئیس حوزه هنری قم از مجتمع نور
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.