نخستین بوستان اختصاصی دوچرخه قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد

شهر بیست/ معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: برای نخستین بار عملیات اجرایی بوستان اختصاصی دوچرخه در بلوار فدائیان اسلام پردیسان با ۸ پیست اختصاصی آغازشده که در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
نخستین بوستان اختصاصی دوچرخه قم امسال به بهره‌برداری می‌رسد
شناسه : 21002 | انتشار : ۳۰ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۲۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، عباس ذاکریان با اشاره به اقدامات انجام‌شده در حوزه حمل‌ونقل شهر قم، اظهار داشت: متأسفانه در طراحی شهری اولویت با وسایل نقلیه بوده و این خودرو محوری سبب شده که کمتر به حوزه عابران پیاده و دوچرخه‌سواران توجه شود.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم، آخرین وضعیت احداث بوستان اختصاصی دوچرخه در قم را موردتوجه قرار داد و افزود: برای نخستین بار عملیات اجرایی بوستان اختصاصی دوچرخه در بلوار فدائیان اسلام پردیسان با ۸ پیست اختصاصی آغازشده که در سال ۹۹ به بهره‌برداری می‌رسد.

ذاکریان با اشاره به ویژگی‌های این بوستان دوچرخه، تصریح کرد: پیست‌های این بوستان دوچرخه بسیار جذاب و موردتوجه جوانان است و به دنبال راه‌اندازی این بوستان‌های دوچرخه در مناطق مختلف شهری هستیم تا در کنار ترویج فرهنگ استفاده از دوچرخه باشیم.

وی، نوسازی ناوگان تاکسیرانی قم را مورد ارزیابی قرار داد و گفت: نوسازی ۱۵۰۰ دستگاه تاکسی در سال‌های گذشته انجام شد که متأسفانه اخلالی در سایت نوسازی پیش‌آمده و سامانه از طریق وزارت کشور بسته شد و همچنین با افزایش شدید قیمت خودرو، میزان تسهیلات کفاف خرید را نمی‌داد که مدتی بوده متوقف‌شده است.

معاون حمل‌ونقل و ترافیک شهرداری قم گفت: امیدواریم در سال ۹۹ با تدابیر وزارت کشور بتوانیم نوسازی ناوگان تاکسی را از سر بگیریم و اقداماتی از جمله توزیع حواله تاکسی برای تاکسی‌ها و وانت‌بار‌ها داشته باشیم.

ذاکریان یکی از اقدامات مهم در سال ۹۸ را راه‌اندازی رشته کاردانی تاکسیرانی برشمرد و ادامه داد: برای نخستین بار با همکاری دانشگاه علمی و کاربردی شهرداری، این رشته تأسیس شد و از بین رانندگان تاکسی دانشجو گرفت و امید است تداوم داشته باشد.

نوشته های مشابه
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
بی‌خطرسازی ۱۰۰ درصدی پسماندهای پزشکی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.