کاشت بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه مثمر و دارویی در قم

شهر بیست/ مدیر عامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم از کاشت بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه مثمر و دارویی در قم خبر داد و گفت: افزایش بهره‌وری و حفظ کیفیت منظر شهری در انتخاب و کاشت این ۴۰۰ هزار اصله درخت موردتوجه بوده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
کاشت بیش از ۴۰۰ هزار اصله درخت و درختچه مثمر و دارویی در قم
شناسه : 20925 | انتشار : ۲۷ فروردین ۱۳۹۹ - ۱۸:۳۱   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، پیام جوادیان با اشاره به اهمیت افزایش بهره‌وری در حوزه فضای سبز، اظهار داشت: افزایش بهره‌وری و اثربخشی از اهداف مهم مدیریتی بوده که در توسعه فضای سبز شهری قم مورد توجه است.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم اهداف تیم اجرایی مستقر در سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم را موردتوجه قرارداد و افزود: افزایش بهره‌وری با انتخاب و کاشت انواع درختچه‌های دارویی و درختان میوه یکی از مسائلی است که در چند سال اخیر به آن توجه شده است.

جوادیان مهم‌ترین محاسن استفاده از درختان مثمر در فضای سبز شهری را بیان کرد و گفت: افزایش رغبت و مشارکت شهروندان در توسعه و نگهداری فضای سبز مهم‌ترین عامل انتخاب درختان مثمر در فضای سبز شهر است.

وی، کمک به بهبود اقتصاد شهری و امکان استفاده شهروندان از محصول درختان را یکی دیگر از امتیازات کاشت درختان مثمر دانست و تصریح کرد: افزایش تنوع زیستی و جمعیت پرندگان نیز با کاشت درختان مثمر موضوعی است که کمتر به آن توجه می‌شود.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم، حذف باغات را عامل مهاجرت بسیاری از گونه‌های پرندگان از شهر قم عنوان و خاطرنشان کرد: متأسفانه محدودیت‌های اقلیمی و آب و هوایی مانند نوسانات دما که بعضاً فاصله حداکثر دما تا حداقل دما در سال به ۷۰ درجه سانتی‌گراد می‌رسد کاشت درختان مثمر را دچار چالش جدی کرده و استفاده از گونه‌های درختی را محدود می‌کند.

جوادیان ادامه داد: کمبود شدید منابع آب و کیفیت پایین و شوری بالای منابع آب موجود و همچنین کیفیت پایین و شوری خاک نیز چالشی است که در کاشت درختان مثمر وجود داشته و باعث محدودیت انتخاب گونه‌های درختی می‌شود.

وی، انواع گونه‌های درختی مثمر کاشته شده در شهر قم را نام برد و افزود: از درختان و درختچه‌های مثمر کاشته شده در فضای سبز می‌توان انار، پسته، انجیر، زیتون، توت، گل محمدی، سنجد، انگور و گونه دارویی نسترن را نام ببریم.

مدیرعامل سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهرداری قم تعدادی از گونه‌های پوششی را نیز نام برد و ادامه داد: گونه دارویی رزماری، آرتیشو، مغربی زرد و دیگر گونه‌های دارویی نیز در فضای سبز شهر کاشته می‌شود و مردم می‌توانند از زیبای آن لذت ببرند.

نوشته های مشابه
پردیس «بازار شهر» پرمخاطب‌ترین سینمای استان قم
مطالبه مردم قم از دولت برای حفظ خط B مترو/ منابع مالی تکمیل مونوریل مشخص شود
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تحول در حوزه‌های منظر شهری و گردشگری با اجرای طرح‌ها مطالعاتی در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.