پیام تسلیت شخصیت‌های فرهنگی در پی درگذشت استاد رضا بابایی

شهر بیست/ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت استاد رضا بابایی را تسلیت گفتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیام تسلیت شخصیت‌های فرهنگی در پی درگذشت استاد رضا بابایی
شناسه : 20668 | انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در پی درگذشت استاد رضا بابایی نویسنده نواندیش دینی و پژوهشگر برجسته ادبیات فارسی، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، پیام تسلیت صادر کردند.

در پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«خبر درگذشت نویسنده و پژوهشگر نام آشنا، مرحوم رضا بابایی پس از تحمل دوره‌ی بیماری موجب تأسف شد. این نویسنده اندیشمند در حیات علمی پربار خویش آثار درخوری در حوزه‌های فرهنگی و دینی از خود به یادگار گذاشت.

اینجانب فقدان این انسان وارسته را به عموم علاقمندان و خانواده آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.»

همچنین متن پیام تسلیت رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی بدین شرح است:

درگذشت نویسنده خوش قلم و آگاه و فاضل نجیب و پایبند به اصول اخلاق و صاحب صفا و انصاف مرحوم آقای رضا بابایی را به خانواده گرامی و دوستان و همکاران اهل قلمشان تسلیت عرض می کنم. از خداوند رحیم و غفور مسألت دارم که سایه رحمت و غفران خویش را نصیب ایشان نیز بفرماید.

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت رضا بابایی، نویسنده و ویراستار را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت نویسنده متعهد و دردمند مرحوم آقای رضا بابایی علاوه بر خانواده و دوستان نزدیک وی، بسیاری از کسانی را در سوگ نشاند که در نوشته‌های کوتاه ولی پربار او دین‌داری و خردورزی را با هم می‌دیدند و بهره می‌گرفتند.

این ضایعه بزرگ را به خانواده ارجمند ایشان و نیز دوستان و علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم که از درد و رنج‌های این جهان رها شد، مغفرت و رحمت الهی و برای خانواده محترم‌ ایشان که داغدار عزیز خود هستند صبر جمیل مسئلت می‌کنم.»

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.