پیام تسلیت شخصیت‌های فرهنگی در پی درگذشت استاد رضا بابایی

شهر بیست/ سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، محسن جوادی معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم در پیام‌های جداگانه‌ای درگذشت استاد رضا بابایی را تسلیت گفتند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
پیام تسلیت شخصیت‌های فرهنگی در پی درگذشت استاد رضا بابایی
شناسه : 20668 | انتشار : ۱۹ فروردین ۱۳۹۹ - ۲۳:۲۵   پرینت

به گزارش «شهر بیست»، در پی درگذشت استاد رضا بابایی نویسنده نواندیش دینی و پژوهشگر برجسته ادبیات فارسی، وزیر فرهنگ ارشاد اسلامی، معاون وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی و رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی، پیام تسلیت صادر کردند.

در پیام سید عباس صالحی وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی آمده است:

«خبر درگذشت نویسنده و پژوهشگر نام آشنا، مرحوم رضا بابایی پس از تحمل دوره‌ی بیماری موجب تأسف شد. این نویسنده اندیشمند در حیات علمی پربار خویش آثار درخوری در حوزه‌های فرهنگی و دینی از خود به یادگار گذاشت.

اینجانب فقدان این انسان وارسته را به عموم علاقمندان و خانواده آن فقید سعید صمیمانه تسلیت می‌گویم و از درگاه خداوند منان برای آن مرحوم علو درجات و رحمت واسعه و برای بازماندگان محترم صبر و اجر مسئلت دارم.»

همچنین متن پیام تسلیت رضا داوری اردکانی رئیس فرهنگستان علوم جمهوری اسلامی بدین شرح است:

درگذشت نویسنده خوش قلم و آگاه و فاضل نجیب و پایبند به اصول اخلاق و صاحب صفا و انصاف مرحوم آقای رضا بابایی را به خانواده گرامی و دوستان و همکاران اهل قلمشان تسلیت عرض می کنم. از خداوند رحیم و غفور مسألت دارم که سایه رحمت و غفران خویش را نصیب ایشان نیز بفرماید.

محسن جوادی معاون امور فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی با صدور پیامی درگذشت رضا بابایی، نویسنده و ویراستار را تسلیت گفت. در متن این پیام آمده است:

«إنَّا لِلَّهِ وَإِنَّا إِلَیْهِ رَاجِعُونَ

خبر درگذشت نویسنده متعهد و دردمند مرحوم آقای رضا بابایی علاوه بر خانواده و دوستان نزدیک وی، بسیاری از کسانی را در سوگ نشاند که در نوشته‌های کوتاه ولی پربار او دین‌داری و خردورزی را با هم می‌دیدند و بهره می‌گرفتند.

این ضایعه بزرگ را به خانواده ارجمند ایشان و نیز دوستان و علاقه‌مندان آن مرحوم تسلیت عرض می‌کنم و از خداوند متعال برای آن مرحوم که از درد و رنج‌های این جهان رها شد، مغفرت و رحمت الهی و برای خانواده محترم‌ ایشان که داغدار عزیز خود هستند صبر جمیل مسئلت می‌کنم.»

نوشته های مشابه
برگزیدگان ششمین کنگره شعر مواهب در قم معرفی شدند
پوستر سوگواره ملی «روضه‌های داستانی» در قم رونمایی شد
برگزاری مراسم احیای قدر در ۳۰ بقعه شاخص قم
تعطیلی سینماهای قم در شب‌های قدر
دستور ویژه شهردار قم برای ترمیم آسفالت‌های تخریب‌شده بر اثر نزولات آسمانی
جزئیات سرویس‌دهی ناوگان اتوبوس‌رانی قم در شب‌های قدر
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.