مخالفت شورای عالی شهرسازی با احداث خیابان استاد فقیهی

شهر بیست/ شهردار منطقه هفت قم با اشاره به مخالفت شورای عالی شهرسازی و معماری با احداث خیابان استاد فقیهی به دلیل قرار گرفتن در بافت تاریخی گفت: در این منطقه حتی یک اثر یا خانه تاریخی وجود ندارد و این طرح مجدداً باید مورد بررسی قرار گیرد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مخالفت شورای عالی شهرسازی با احداث خیابان استاد فقیهی
شناسه : 19304 | انتشار : ۱۳ اسفند ۱۳۹۸ - ۱۲:۴۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، مجید متین‌فر با اشاره به اینکه این کوچه تنها معبر اتصال خیابان ۱۹ دی به ۴۵ متری عمار یاسر است که طرح تعریض آن به چند دلیل متوقف شده است، اظهار کرد: موضوع اصلی در این منطقه این است که شورای عالی شهرسازی و معماری کشور این منطقه را در محدوده بافت تاریخی و میراثی شهر قرار داده است.

وی با اشاره به اینکه اعتراض مردم این منطقه به دلیل حذف طرح احداث خیابان ۲۶ متری استاد فقیهی است، ابراز کرد: این خیابان قرار بود از مقابل مخابرات آغاز شود و تا خیابان ۴۵ متری عمار یاسر ادامه یابد که شورای عالی شهرسازی و معماری به دلیل قرار گرفتن منطقه در بافت تاریخی این طرح را حذف کرد.

شهردار منطقه هفت قم با تاکید بر اینکه در مسیر این طرح حتی یک خانه تاریخی یا اثر میراث فرهنگی ثبت نشده است، بیان کرد: مشکل اصلی اینجاست که افرادی در تهران نشسته و بدون در نظر گرفتن و اطلاع از مشکلات و معضلات مردم صرفاً به این دلیل که بافت منطقه و کوچه های قرار گرفته در این طرح، قدیمی است طرح احداث خیابان را حذف کرده اند.

متین فر با اشاره به اعتراضات متعدد مردم در مخالفت با حذف طرح احداث خیابان فقیهی، افزود: نظر شهرداری نیز موافق با نظر مردم است چراکه صرفاً قدیمی بودن محلات دلیلی بر تاریخی بودن آن نیست و در مسیر این طرح نیز میراث فرهنگی ملک خاصی را ثبت نکرده و در واقع علتی ندارد که شورای عالی شهرسازی و معماری طرح احداث خیابان را حذف کرده است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: حل این موضوع در صلاحیت معاونت هماهنگی امور عمرانی استانداری قم است که ما نیز نظرات کارشناسی خود و درخواست های مردمی را برای پیگیری به استانداری ارسال کردیم.

نوشته های مشابه
مسئولان با تصمیمات شوراهای شهر و روستا همراهی کنند
تشدید نظارت بر تاکسی‌های شهر قم/ شهروندان تخلفات را گزارش دهند
شهرک بازیافت احداث می‌شود
آمادگی پلیس قم برای ساماندهی زباله‌گردها
بهسازی فضای سبز پایانه‌های مسافری قم
بررسی وضعیت خدمات‌رسانی ناوگان اتوبوس‌رانی قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.