در تولید کتاب کودک شرایط خوبی نداریم/ رسالت ناشر ارتقای سطح دانش مخاطب است

شهر بیست/ رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به اینکه ناشران بر اساس ذائقه مردم کتاب تهیه می‌کنند، گفت: متأسفانه ناشران در شرایط فعلی فقط کتاب‌های پر زرق و برق تولید می‌کنند در حالی که رسالت ناشر ارتقای دانش مخاطب است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
در تولید کتاب کودک شرایط خوبی نداریم/ رسالت ناشر ارتقای سطح دانش مخاطب است
شناسه : 16874 | انتشار : ۱۷ دی ۱۳۹۸ - ۱۶:۰۷   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان قم، عبدالعظیم فریدون در نخستین نشست از سلسله نشست‌های تخصصی کتاب کودک و نوجوان که به همت انجمن ناشران کودک و نوجوان استان قم برگزار شد به بررسی چالش ها در تولید کتاب و ارائه تجربیات پرداخت و اظهار کرد: از ابتدای انقلاب کتاب کودک و نوجوان فراز و نشیب های زیادی را طی کرده که دهه هفتاد را اوج آن می‌توان عنوان کرد.

وی ادامه داد: کتاب کودک از دهه ٨٠ به تدریج از نظر محتوی و تصویر افول کرد و کم کم تیراژ آن نیز کاهش یافت.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با تاکید بر اینکه اکثر متولیان فرهنگی اعتقاد جدی به حوزه کتاب کودک و نوجوان نشده است، گفت: امروزه کتاب های کودک نه ساختار محکم، نه پیام مناسب و نه محتوی خوبی دارد و بیشتر به ظاهر کتاب توجه می شود.

فریدون با تاکید بر اینکه چهار هزار ناشر کودک در کشور فعالیت می کنند اظهار کرد: متاسفانه در برخی سال‌ها در رویداد کتاب سال حتی یک کتاب کودک خوب وجود نداشته که این نشان از عدم برنامه ریزی و نبودن برنامه مدون است.

وی با اشاره به اینکه تعداد کتاب های خوب کودک و نوجوان در کشور کافی نیست، بیان کرد: عدم استقبال خانواده ها از کتاب کودک باید آسیب شناسی شود و ساماندهی این وضعیت در اولویت قرار گیرد.

رئیس هیئت مدیره انجمن فرهنگی ناشران کتاب کودک و نوجوان با اشاره به اینکه ناشران بر اساس ذائقه مردم کتاب تهیه می‌کنند گفت: متاسفانه شرایط به گونه‌ای است که ناشران فقط کتاب‌های پر زرق و برق تولید می‌کنند و این در حالی است که رسالت ناشر ارتقا دانش مخاطبان است.

وی در پایان خاطرنشان کرد: وضعیت نشر کودک و نوجوان نیازمند سیاستگذاری و حمایت جدی است تا بیش از این بین کودکان و نوجوانان با کتاب فاصله ایجاد نشود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.