راهکارهای خودمراقبتی در هوای آلوده

شهر بیست/ سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: در روزهایی که آلودگی هوا وجود دارد، مراقبت های بهداشتی باید در اولویت باشد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
راهکارهای خودمراقبتی در هوای آلوده
شناسه : 16174 | انتشار : ۰۱ دی ۱۳۹۸ - ۲۰:۰۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی دانشگاه علوم پزشکی قم، سیامک محبی با اشاره به میزان آلایندگی هوا در استان قم گفت: در این روزها پیشگیری و مراقبت از اهمیت بسیاری برخوردار است و باید افراد مبتلا به بیماری های قلبی عروقی یا ریوی، خانم های باردار، کودکان و سالمندان تا حد امکان از منزل خارج نشده و یا فعالیت های طولانی یا سنگین خارج منزل را کاهش دهند.

وی تصریح کرد: تغذیه مناسب شامل مایعات، شیر و لبنیات کم چرب ، سبزی و میوه جات تازه و مغزیجات از اهمیت بسزایی برخوردار است و از سوی دیگر استفاده از ماسک مناسب جهت گروه هایی که الزاما باید در هوای آزاد فعالیت نمایند ضروری است.

سرپرست معاونت بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی قم گفت: عدم انجام فعالیت و ورزش های سنگین در فضای باز، بستن پنجره ها، محفوظ سازی مواد غذایی روباز، شستشوی مواد غذایی قبل از مصرف نیز باید در دستور کار باشد.

محبی با تاکید بر اهمیت مراقبت های بهداشتی گفت: در صورت داشتن سرفه مکرر، سردرد، سرگیجه، درد قفسه سینه، تپش قلب و… حتما به نزدیکترین مرکز درمانی مراجعه شود.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.