مشارکت پایین دانشجویان و بانوان در اهدای خون

شهر بیست/ مدیرکل انتقال خون قم با اشاره به مشارکت پایین دانشجویان و بانوان در اهدای خون، گفت: سطح تحصیلات بیشتر اهدا کنندگان خون، دیپلم و زیر دیپلم است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
مشارکت پایین دانشجویان و بانوان در اهدای خون
شناسه : 14110 | انتشار : ۰۸ آبان ۱۳۹۸ - ۱۷:۱۴   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، مرتضی نوریان در بازدید از جهاد دانشگاهی قم، عنوان کرد: اهدای خون در جامعه بسیار مورد اهمیت است و باید فرهنگ اهدای خون در کشور نهادینه شود، زیرا نیاز به خون، نیازی همیشگی و مستمر است.

مدیرکل انتقال خون قم بیان کرد: شاخص میزان اهدا کننده در جهان بر اساس تعداد اهدا کننده بر هزار نفر است که در کشورهای پیشرفته این شاخص، ۳۸بر هزار نفر است و میانگین جهانی نیز ۱۳بر هزار نفر است؛ شاخص میزان اهدای خون در کشور، ۲۷بر هزار نفر و در استان قم، ۳۰ بر هزار نفر است که نسبت به متوسط جهانی بسیار بالاتر است.

وی ادامه داد: طبق پژوهش‌های انجام شده، از هر سه نفر در جهان، یک نفر به خون و فراورده‌های آن در طول عمر خود نیاز پیدا می‌کند، همچنین در هر ده‌ دقیقه، یک فراورده خونی در استان قم توزیع می‌شود که نشان‌دهنده نیاز بالا به خون و فراورده‌های آن در روند درمانی است، از همین جهت نیاز است که همه افراد واجد شرایط به اهدای خون توجه داشته باشند.

نوریان تصریح کرد: متاسفانه میزان مشارکت دانشجویان و بانوان در اهدای خون بسیار پایین است که این امر نیازمند فرهنگ‌سازی و آگاهی بخشی میان این اقشار است، سطح تحصیلات اکثر اهدا کنندگان خون، دیپلم و زیر دیپلم است که نیاز است قشر تحصیل‌کرده نیز، توجه بیشتری به امر اهدای خون داشته باشند.

وی با بیان اینکه ضایعات خونی زیر ۵درصد است، اضافه کرد: در سال گذشته، ۵۳هزار واحد خون و فراورده خونی در مراکز درمانی قم توزیع شد که با هر کیسه خون، سه نفر از مرگ حتمی نجات پیدا می‌کنند؛ بسیاری از بیماران همچون بیماران تالاسمی و هموفیلی، به شدت نیازمند خون تازه هستند و لازم است مشارکت مردمی در اهدای خون مستمر افزایش پیدا کند تا این افراد با مشکلی مواجه نشوند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.