قصور مدیران در نظارت بر پروژه‌های عمرانی به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست/ بعضی مدیران استان از وقایع زیرمجموعه دستگاه خود بی‌اطلاعند

شهر بیست/ معاون امور عمرانی استاندار قم با انتقاد شدید از ضعف نظارت دستگاه‌های اجرایی بر اجرای پروژه‌های عمرانی،‌ خواستار ایجاد سرفصلی در این زمینه نسبت به ارزیابی مدیران اجرایی شد و به آنها نسبت به انتخاب پیمانکاران و مشاوران هشدار داد.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
قصور مدیران در نظارت بر پروژه‌های عمرانی به‌هیچ‌وجه پذیرفته نیست/ بعضی مدیران استان از وقایع زیرمجموعه دستگاه خود بی‌اطلاعند
شناسه : 12785 | انتشار : ۰۳ مهر ۱۳۹۸ - ۱۵:۴۸   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از تسنیم قم، محسن بهشتی پیش از ظهر امروز در چهارمین جلسه شورای فنی استان بیان اینکه بعد از سازوکارها و مقررات ملی ساختمان که ما داریم، این نوع ساخت‌وسازهای دولتی که دارای نواقص فنی و اجرایی باشد به‌هیچ‌عنوان پذیرفته نیست،‌ اظهار داشت: با این محدودیت منابع مالی که کشور دارد، وضع این‌گونه است، درحالی‌که اگر وضعیت اقتصادی خوب بود ما پنج تا شش برابر این بودجه باید در استان هزینه می‌کردیم و آن‌وقت نظارت ما چه اتفاقی برایش می‌افتاد.

وی اضافه کرد: شرایطی که امروز گزارش شد، جای نگرانی دارد و من از دبیرخانه می‌خواهم با شدت بیشتری مباحث را پیگیری کند و تذکرات را مکتوب بدهد و در بررسی پروژه‌ها حتماً مدیرکل مربوطه در آن جلسه باشد. کما اینکه در جلسه امروز هم بعضی از مدیران کل بااینکه مشکلات و پرونده‌هایی در این زمینه داشتند اما حاضر نبودند.

معاون امور عمرانی استاندار قم با انتقاد از اینکه مدیران از برخی وقایعی که در زیرمجموعه دستگاهشان می‌گذرد بی‌اطلاع هستند، تصریح کرد: من همیشه می‌گویم پیمانکار و مشاور بد نداریم؛ ما کارفرمای بد و خوب داریم. چون پیمانکار و مشاور نگاه می‌کند اگر تیم تحویل‌گیرنده کار در سیستم کارفرمایی، تیم قدر و کار بلدی باشد، مجبور است چیزی کم از کار نگذارد و همه را درجه‌یک انجام دهد.

وی ادامه داد: اما اگر در سیستم کارفرمایی، کسی به کسی نباشد، پیمانکار اگر مشاور باشد، کارِ مطالعاتی را به یک تیم دانشجویی می‌دهد و یا در حین اجرای پروژه هرچه بتواند کار را باقیمت پایین‌تر پیش می‌برد تا منافع بیشتری کسب کند.

بهشتی با تأکید بر اینکه حتی اگر محدودیت منابع مالی هم نداشتیم باید کار به‌صورت فنی انجام شود،‌ افزود: همهٔ افراد عضو این شورا، دست کم ۲۰ سال سابقه اجرایی دارند و این‌که سهل‌انگاری از مدیران اجرایی و افراد کارکشته باشد، پذیرفته شده نیست.

وی خاطرنشان کرد: همان‌طور که در موقع کلنگ‌زنی و روبان بریدن، عکس می‌گیریم و مصاحبه می‌کنیم، در این  مواقع هم باید پاسخگو باشیم و پذیرفته نیست پروژه‌هایی مطرح شود که در حوزه راه و شهرسازی و آموزشی یا بهداشتی دارای کیفیت لازم نباشد. باید قوی‌ترین و مستحکم‌ترین ساختمان‌های شهر در این حوزه‌ها باشد.

معاون امور عمرانی استاندار قم با انتقاد از وجود کارفرمایان، پیمانکاران و ناظران عالی که از تهران برای پروژه‌های استان به‌کار گرفته شده‌اند،‌ اظهار داشت: پذیرفته‌شده نیست این موضوع در جغرافیای استان قم اتفاق بیفتد و برای این افراد هیچ‌گونه مسئولیتی در بر نداشته باشد. باید با شدت و حدت برخورد کنیم.

وی گفت: ما کوتاهی کردیم که این موضوع را به دستگاه‌های ملی منعکس نکردیم و باید این شرکت‌ها را معرفی کنیم تا در کسب رتبه و اعتبار فنی و مباحث دیگر، دچار مشکل شوند. نباید با کسی رودربایستی داشته باشیم و باید به دستگاه‌های نظارتی و مرجع ارتقای این پیمانکاران و مشاوران، اطلاع‌رسانی شود تا به دلیل نظارت ضعیف  دستگاه‌های اجرایی،‌ پیمانکاران امکان سوءاستفاده پیدا نکنند.

بهشتی تأکید کرد: اگر ماجدی ورود پیدا نکنیم، اکثراً پیمانکاران دوست دارند با کم گذاشتن در کارها و سود بیشتر پروژه‌ها را اجرا کنند که دستگاه‌های اجرایی باید بیشتر در بحث ارزیابی دقت کنند و این موضوعات حتماً به  بازرسی استانداری نیز اطلاع داده شود تا در ارزیابی مدیران و دستگاه‌های اجرایی مؤثر باشد و به‌عنوان یک بند در ارزیابی مدیران دستگاه‌های اجرایی گنجانده شود تا دیگر شاهد چنین اتفاقاتی نباشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.