پاسخ رئیس کل دادگستری قم به دغدغه علما:

اطاله رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به تشریفات قانونی است

شهر بیست/ رئیس کل دادگستری استان قم گفت: دغدغه علما در خصوص طولانی شدن روند بررسی به پرونده‎های قضایی را به جان می‎خریم ولی باید توجه داشت که عمده این مشکل مرتبط به تشریفات قانونی است که در این زمینه وضع شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اطاله رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به تشریفات قانونی است
شناسه : 12543 | انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، حجت ‎الاسلام علی مظفری امروز در دیدار با آیت‎الله‎ نوری همدانی گفت: دغدغه علما در خصوص طولانی شدن روند بررسی به پرونده‎های قضایی را به جان می‎خریم ولی باید توجه داشت که عمده این مشکل مرتبط به تشریفات قانونی است که در این زمینه وضع شده است.

وی افزود: قضات ما در بسیاری از پرونده‎ها به دلیل روشنی احکام به راحتی می‎توانند حکم صادر کنند ولی قوانین چنین اجازه‎ای به آنها نمی‎دهند و امکان دارد که حکمی که زودتر از موعد صادر می‎کنند نقض شود.

رئیس کل دادگستری قم بیان کرد: مرحله تجدید نظر یا استیناف سابق و مهلت اعتراض و موارد نظیر آن به طولانی تر شدن روند رسیدگی به پرونده‎ها می‎انجامد.

وی با ذکر این مطلب که امیدواریم طی یک فرایند بین قوایی روند بررسی پرونده‎ها به شکل قانونی اصلاح شود بیان کرد: اگر به درستی قانون بگذاریم و برخی لوایح نیز تغییر کند قطعا شاهد رشد بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی یادآورشد: در موضوع جرائم اقتصادی خوشبختانه رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل دادگاه‎های ویژه‎ای را صادر کردند که ثمرات آن را در برخورد با این جرائم مشاهده می کنیم که خوشبختانه با رویکرد رئیس جدید دستگاه قضا و رفع قوانین دست و پاگیر امیدداریم که به زودی شاهد رفع این مشکلات و کاهش فساد در کشور باشیم.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.