پاسخ رئیس کل دادگستری قم به دغدغه علما:

اطاله رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به تشریفات قانونی است

شهر بیست/ رئیس کل دادگستری استان قم گفت: دغدغه علما در خصوص طولانی شدن روند بررسی به پرونده‎های قضایی را به جان می‎خریم ولی باید توجه داشت که عمده این مشکل مرتبط به تشریفات قانونی است که در این زمینه وضع شده است.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
اطاله رسیدگی به پرونده‌های قضایی مربوط به تشریفات قانونی است
شناسه : 12543 | انتشار : ۳۰ شهریور ۱۳۹۸ - ۱۸:۵۹   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایسنای قم، حجت ‎الاسلام علی مظفری امروز در دیدار با آیت‎الله‎ نوری همدانی گفت: دغدغه علما در خصوص طولانی شدن روند بررسی به پرونده‎های قضایی را به جان می‎خریم ولی باید توجه داشت که عمده این مشکل مرتبط به تشریفات قانونی است که در این زمینه وضع شده است.

وی افزود: قضات ما در بسیاری از پرونده‎ها به دلیل روشنی احکام به راحتی می‎توانند حکم صادر کنند ولی قوانین چنین اجازه‎ای به آنها نمی‎دهند و امکان دارد که حکمی که زودتر از موعد صادر می‎کنند نقض شود.

رئیس کل دادگستری قم بیان کرد: مرحله تجدید نظر یا استیناف سابق و مهلت اعتراض و موارد نظیر آن به طولانی تر شدن روند رسیدگی به پرونده‎ها می‎انجامد.

وی با ذکر این مطلب که امیدواریم طی یک فرایند بین قوایی روند بررسی پرونده‎ها به شکل قانونی اصلاح شود بیان کرد: اگر به درستی قانون بگذاریم و برخی لوایح نیز تغییر کند قطعا شاهد رشد بسیار خوبی در این زمینه خواهیم بود.

وی یادآورشد: در موضوع جرائم اقتصادی خوشبختانه رهبر معظم انقلاب دستور تشکیل دادگاه‎های ویژه‎ای را صادر کردند که ثمرات آن را در برخورد با این جرائم مشاهده می کنیم که خوشبختانه با رویکرد رئیس جدید دستگاه قضا و رفع قوانین دست و پاگیر امیدداریم که به زودی شاهد رفع این مشکلات و کاهش فساد در کشور باشیم.

نوشته های مشابه
اختصاص ۱۰ هزار میلیارد ریال به محلات کم برخوردار قم در سال ۱۴۰۳
واکنش رئیس سازمان سیما و منظر شهرداری به پلمب چاه‌های آبیاری فضای سبز/ بخش قابل‌توجهی از فضای سبز قم نابود می‌شود
مناطق برتر در حوزه مدیریت بحران شهرداری قم مشخص شدند
پاک‌سازی حریم شهر توسط دانش‌آموزان قمی
آئین‌نامه نظام آراستگی شهرداری قم ابلاغ شد
تملک ۲۵۰ ملک در منطقه هفت شهرداری قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.