حسین پارسایی در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

استاد تفضلیان نماد اخلاق و خلاقیت و از چهره‌های شاخص مبارزات انقلاب بود

شهر بیست/ این کارگردان مطرح تئاتر با تأکید بر اینکه آقای تفضلیان، فرهنگ و هنر را وسیله‌ای برای رستگاری و تعالی قرار داده بود، گفت: همه امور برای ایشان در دایره ادب و رفتار و متانت و اخلاق قرار داشت و نماد اخلاق و خلاقیت بود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
استاد تفضلیان نماد اخلاق و خلاقیت و از چهره‌های شاخص مبارزات انقلاب بود
شناسه : 10915 | انتشار : ۲۰ مرداد ۱۳۹۸ - ۱۳:۱۲   پرینت

حسین پارسایی مدیرکل پیشین شبکه نمایش خانگی وزارت ارشاد و کارگردان مطرح تئاتر در گفت‌وگو با «شهر بیست»، با تسلیت درگذشت استاد تفضلیان، اظهار کرد: آقای تفضلیان امروز پرواز نکرده بود، ایشان زمانی پرواز کرد که تبدیل به الگوی اخلاقی، فرهنگی و ورزشی شد.

وی تصریح کرد: آقای تفضلیان همواره طی این سال‌ها برای نسل جوان به عنوان یک معلمی شناخته می شد که صاحب فضل و ادب و انسانیت و فرهنگ و هنر است.

این کارگردان مطرح تئاتر با تأکید بر اینکه آقای تفضلیان در واقع فرهنگ و هنر را وسیله‌ای برای رستگاری و تعالی قرار داده بود، افزود: نوشته‌ها و روش و منش ایشان از دوره نوجوانی که من با ایشان در تماس بودم و سمت استادی بر همه ما داشت، همواره زبانزد بوده است.

پارسایی با اشاره به حضور اقشار مختلف در مراسم تشییع و ختم این چهره هنری قم، گفت: در روز تشییع از همه اقشار برای ادای احترام به آقای تفضلیان آمدند و این نشان می دهد که ایشان برای جامعه ورزشی و فرهنگی و هنری الگو بود.

کارگردان نمایش بینوایان با اشاره به سوابق مبارزاتی مرحوم تفضلیان، اظهار کرد: آقای تفضلیان یکی از چهره های شاخص مبارزات قبل از انقلاب بود.

مدیرکل پیشین شبکه نمایش خانگی وزارت ارشاد افزود: آقای تفضلیان یکی از معدود افرادی بودند که در رشته خود حرفه ای بودند و ضوابط و چارچوب خاصی برای تولید آثار و امر آموزش و اجرای نمایش داشتند.

پارسایی تصریح کرد: آقای تفضلیان به همه ما آموختند که هنر وسیله ای برای رستگاری و درست زندگی کردن است تا به آنچه که شایسته و بایسته یک انسان کامل هست، دست یابیم.

این چهره هنری قم با تأکید بر اینکه آقای تفضلیان را معلم اخلاق می‌دانند، افزود: همه امور برای ایشان در دایره ادب و رفتار و متانت و اخلاق بود و به همین دلیل در حوزه وارد شدند زبانزد بودند و من ایشان را سمبل اخلاق و خلاقیت می‌دانم.

نوشته های مشابه
مهار آتش‌سوزی یک مجتمع مسکونی در پردیسان
«ژاو» در راه اسپانیا
تشریح برنامه‌های حرم حضرت معصومه(س) در دهه کرامت/ ضریح رأس‌الحسین(ع) در قم رونمایی می‌شود
تشریح فرایند صدور پروانه ساختمان ۱۱ طبقه بلوار بوعلی قم
پیاده‌روهای خیابان ۱۹ دی قم نوسازی می‌شود
اتمام عملیات زیرسازی و بهسازی آسفالت بلوار شهید سلیمانی
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.