توزیع روزانه حدود ۳۰ تن مرغ با قیمت مصوب در قم/ افزایش دما و تلفات در مرغداری‌ها عامل افزایش قیمت مرغ

شهر بیست/ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: روزانه به‌طور میانگین حدود ۲۰ الی ۳۰ تن گوشت مرغ برای مصرف خانوار در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان به قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان توزیع می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توزیع روزانه حدود ۳۰ تن مرغ با قیمت مصوب در قم/ افزایش دما و تلفات در مرغداری‌ها عامل افزایش قیمت مرغ
شناسه : 10467 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، امیرحسین پروان با اشاره به این‌که هیچ کمبودی در تأمین گوشت مرغ موردنیاز مردم قم وجود ندارد،‌ بیان کرد: میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در قم برای بخش‌های مختلف از جمله خانگی،‌ قطعه‌بندی و رستوران‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ تن است که علاوه بر توزیع روزانه حدود ۳۰ تن گوشت مرغ باقیمت مصوب برای مصرف خانوار استان،‌ گوشت مرغ موردنیاز سایر بخش‌ها همچون رستوران‌ها و فست فودی ها نیز باقیمتی کمتر از نرخ روز این محصول در استان‌های هم‌جوار، تأمین می‌شود.

وی ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم گوشت مرغ توزیع‌شده در قم به‌صورت روزانه از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر و شرکت تعاونی‌ها، باقیمت مصوب در اختیار خانوارهای استان قرار گیرد تا نگرانی از تأمین این محصول در بخش خانگی وجود نداشته باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، با بیان این‌که موضوع افزایش قیمت مرغ مساله ای کشوری است و اختصاص به استان قم ندارد،‌ افزود:‌ گرم شدن هوا و افزایش تلفات در مرغداری‌ها یکی از دلایل تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت مرغ طی روزهای اخیر است.

پروان گفت:‌ اولویت دولت و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ نخست تأمین کالای موردنیاز مردم و سپس مناسب‌سازی قیمت آن است که بر اساس همین راهبرد،‌ در زمینهٔ تأمین گوشت مرغ موردنیاز در قم با کمبودی روبه‌رو نیستیم و تلاش می‌کنیم میزان مصرف خانوار استان به این نیز محصول بر اساس قیمت مصوب تأمین شود.

وی بیان کرد:‌ اقدامات لازم برای افزایش حجم تولید گوشت مرغ در سطح کشور و توزیع گسترده‌تر آن در میان مردم در حال انجام است و در استان قم نیز تلاش می‌شود تا حجم فعالیت مرغداری ها و کشتارگاه اصلی استان برای عرضه بیشتر گوشت مرغ، افزایش یابد.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
استقرار سیستم شست‌وشوی خطوط پردازش پسماند در سایت البرز
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.