توزیع روزانه حدود ۳۰ تن مرغ با قیمت مصوب در قم/ افزایش دما و تلفات در مرغداری‌ها عامل افزایش قیمت مرغ

شهر بیست/ معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم گفت: روزانه به‌طور میانگین حدود ۲۰ الی ۳۰ تن گوشت مرغ برای مصرف خانوار در سطح فروشگاه‌های زنجیره‌ای استان به قیمت مصوب ۱۲ هزار و ۹۰۰ تومان توزیع می‌شود.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
توزیع روزانه حدود ۳۰ تن مرغ با قیمت مصوب در قم/ افزایش دما و تلفات در مرغداری‌ها عامل افزایش قیمت مرغ
شناسه : 10467 | انتشار : ۰۸ مرداد ۱۳۹۸ - ۲۱:۰۰   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از ایرنای قم، امیرحسین پروان با اشاره به این‌که هیچ کمبودی در تأمین گوشت مرغ موردنیاز مردم قم وجود ندارد،‌ بیان کرد: میزان مصرف روزانه گوشت مرغ در قم برای بخش‌های مختلف از جمله خانگی،‌ قطعه‌بندی و رستوران‌ها بین ۴۰ تا ۵۰ تن است که علاوه بر توزیع روزانه حدود ۳۰ تن گوشت مرغ باقیمت مصوب برای مصرف خانوار استان،‌ گوشت مرغ موردنیاز سایر بخش‌ها همچون رستوران‌ها و فست فودی ها نیز باقیمتی کمتر از نرخ روز این محصول در استان‌های هم‌جوار، تأمین می‌شود.

وی ادامه داد:‌ تلاش می‌کنیم گوشت مرغ توزیع‌شده در قم به‌صورت روزانه از طریق فروشگاه‌های زنجیره‌ای معتبر و شرکت تعاونی‌ها، باقیمت مصوب در اختیار خانوارهای استان قرار گیرد تا نگرانی از تأمین این محصول در بخش خانگی وجود نداشته باشد.

معاون امور بازرگانی و توسعه تجارت سازمان صنعت،‌ معدن و تجارت قم، با بیان این‌که موضوع افزایش قیمت مرغ مساله ای کشوری است و اختصاص به استان قم ندارد،‌ افزود:‌ گرم شدن هوا و افزایش تلفات در مرغداری‌ها یکی از دلایل تأثیرگذار در افزایش قیمت گوشت مرغ طی روزهای اخیر است.

پروان گفت:‌ اولویت دولت و وزارت صنعت،‌ معدن و تجارت،‌ نخست تأمین کالای موردنیاز مردم و سپس مناسب‌سازی قیمت آن است که بر اساس همین راهبرد،‌ در زمینهٔ تأمین گوشت مرغ موردنیاز در قم با کمبودی روبه‌رو نیستیم و تلاش می‌کنیم میزان مصرف خانوار استان به این نیز محصول بر اساس قیمت مصوب تأمین شود.

وی بیان کرد:‌ اقدامات لازم برای افزایش حجم تولید گوشت مرغ در سطح کشور و توزیع گسترده‌تر آن در میان مردم در حال انجام است و در استان قم نیز تلاش می‌شود تا حجم فعالیت مرغداری ها و کشتارگاه اصلی استان برای عرضه بیشتر گوشت مرغ، افزایش یابد.

نوشته های مشابه
۵ المان بزرگ در ورودی‌های شهر قم نصب می‌شود
بلوار شهید کبیری زیرگذر می‌شود
احداث مقابر جدید در آرامستان بهشت معصومه
قراردادهای متوسط شهرداری قم در سامانه ستاد بارگذاری می‌شود
خط ویژه خیابان امام خمینی(ره) ایمن‌سازی می‌شود
رینگ‌های ترافیکی قم تکمیل می‌شود
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.