حجم بالای زمین‌های بدون توافق در منطقه ۵ قم

مدیر منطقه پنج شهرداری قم، یکی از چالش‌های این منطقه را خریدوفروش ملک و عدم توجه شهروندان به اسناد قانونی دانست و گفت: در این سه محدوده جمکران، پیامبر اعظم(ص) و بلوار شهید کبیری زمین‌های بدون توافق وجود دارد که تعدادی افراد سودجو این زمین‌ها را به‌صورت غیرقانونی تفکیک کرده و برای شهرداری و مردم مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
حجم بالای زمین‌های بدون توافق در منطقه ۵ قم
شناسه : 56494 | انتشار : ۲۶ مرداد ۱۴۰۱ - ۲۰:۳۶   پرینت

به گزارش «شهر بیست» به نقل از روابط عمومی شهرداری قم، زین‌العابدین قراچورلوی از منطقه پنج به عنوان منطقه‌ای در آغاز مسیر توسعه یاد کرد و اظهار داشت: یکی از چالش‌های این منطقه خریدوفروش ملک و عدم توجه شهروندان به اسناد قانونی آن است.

وی به زمین‌های محدوده پیامبر اعظم(ص)، مسجد مقدس جمکران و بلوار شهید کبیری اشاره کرد و افزود: در این سه محدوده زمین‌های بدون توافق وجود دارد و تعدادی افراد سودجو این زمین‌ها را به‌صورت غیرقانونی تفکیک کرده و برای شهرداری و مردم مشکلاتی را ایجاد کرده‌اند.

مدیر منطقه پنج شهرداری قم با تأکید بر توجه شهروندان به اسناد قانونی اراضی تصریح کرد: شهروندان قبل از خرید هر زمینی به منطقه پنج شهرداری مراجعه کرده و استعلام بگیرند که زمین ازنظر اسناد قانون مشکلی نداشته باشد.

وی سپس آمار گواهی‌های صادرشده در حوزه شهرسازی منطقه ۵ را از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه را مورد ارزیابی قرارداد و گفت: از ابتدای سال جاری تا پایان تیرماه، تعداد ۴۷ ملک بررسی، ۳۸ مورد پاسخ استعلام از بانک، ۲۹۹ مورد استعلام از دفترخانه ثبت‌شده است.

قراچورلوی ادامه داد: همچنین در این مدت  ۶۳ مورد پروانه احداث بنا، ۳۷ مورد تمدید پروانه، ۱۴۷ مورد گواهی عدم تخلف و ۱۸ مورد گواهی پایان کار صادرشده است و به ۱۹ مورد تخلفات ساختمانی نیز رسیدگی شده است.

وی در پایان با تأکید دوباره بر هوشمندی شهروندان در هنگام خرید زمین‌ها خاطرنشان کرد: از شهروندان درخواست می‌کنیم به موارد ذکرشده توجه کرده و هنگام خریدوفروش زمین به شهرداری منطقه مراجعه کنند.

نوشته های مشابه
گیشه ۲۱ میلیاردی سینماهای قم در سال ۱۴۰۲
چاه‌های مسدود شده شهرداری قم فک پلمب شد
اجرای ۲۱۹ میلیارد تومان پروژه عمرانی در منطقه ۶ قم
بررسی راهکارهای فرهنگ‌سازی مصرف بهینه برق در قم
ضرورت تقویت آموزش پسماند در مدارس و مساجد
تولید روزانه ۱۰۰ تن کود کمپوست از پسماندهای قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.
  • رضا

    تاریخ : 23 - اردیبهشت - 1402

    ۲۵ سال است که مردم به شهرداری منطقه ۵ قم برای توافق زمینهای ۱۱۲۸۲ مراجعه میکنند ولی شهرداری میگوید بروسال بعدبیا وحتی علت را گردن استانداری میاندازد بالاخره کی قراره آبادبشه اطراف جمکران


    پاسخ

  • رضا

    تاریخ : 7 - بهمن - 1402

    خیلی از این زمین‌ها را به مردم فروختند به امید اینکه توافق بگیرم و صاحب خانه شوند لطفا مسیولین فکری به حال این خریداران لب اطلاع بکنند


    پاسخ