کیومرث پوراحمد در گفت‌وگو با «شهر بیست»:

انگار در هر استان و شهری یک حکومت داریم/ فیلمسازان جوان باید پوست کرگدن داشته باشند/ مافیای سینمای ایران کمدی‌های شاخ‌پشمی می‌سازد

شهر بیست/ کارگردان مطرح سینمای ایران گفت: یک عده تهیه کننده در سینمای ایران بودند که اینها پخش کننده و حالا صاحب سینما هم شدند؛ آنها در اصل تصمیم می‌گیرند کی فیلم بسازد و چی بسازد و کی بازی کند.
پایگاه خبری شهر بیست (shahr20.ir) :
انگار در هر استان و شهری یک حکومت داریم/ فیلمسازان جوان باید پوست کرگدن داشته باشند/ مافیای سینمای ایران کمدی‌های شاخ‌پشمی می‌سازد
شناسه : 8935 | انتشار : ۰۸ تیر ۱۳۹۸ - ۲۰:۵۴   پرینت

کیومرث پوراحمد کارگردان مطرح سینمای ایران در گفت‌وگو با خبرنگار «شهر بیست»، اظهار کرد: امروز شرایط خاصی داریم، شرایط اقتصادی مملکت یک طرف و وضعیت سینما و تولید و پخش و توزیع و این ماجراها هم یک طرف.

وی تصریح کرد: وزارت ارشاد یک پروانه برای ساخت و یک پروانه برای نمایش می‌دهد در حالی که انگار این پروانه نمایش برای همه جای ایران نیست، گویا در تهران یک حکومت داریم و انگار در هر استان و هر شهری هم یک حکومت داریم، اینها معضلات بزرگی هست.

این فیلمساز سینمای ایران با بیان اینکه امروز در کشور گرانی هست و مردم کمتر سینما می روند، گفت: خود من با این همه تجربه و سابقه موندم و نمی‌توانم کار کنم.

پوراحمد افزود: دهه شصت و هفتاد کارگردان سالاری بود و سالی یک فیلم می ساختیم اما الان آنقدر شرایط بد و سخت شده که معلوم نیست فیلم بعدی ما چند سال دیگر باشد.

کارگردان «قصه‌های مجید» تصریح کرد: البته در عین حال جوان‌هایی هم مثل آقای سعید روستایی و رضا درمیشیان می‌آیند و کار می‌کنند و موفق هم هستند.

کارگردان فیلم «اتوبوس شب» در رابطه با اینکه چه توصیه‌ای به علاقه‌مندان و فیلمسازان جوان برای فیلمساز شدن می کنید، گفت: هرکسی باید تلاش خودش را بکند و راه خودش را پیدا کند و من به جز سماجت و پشتکار و پوست کرگدن داشتن توصیه‌ای ندارم.

کارگردان فیلم «شب یلدا» افزود: ما الان سینمای بسیار خوبی از طرف بخشی از جوان‌های فیلمساز داریم، از کمدی تا فیلم‌های اجتماعی خوبی ساخته می‌شود.

پوراحمد تصریح کرد: وقتی فیلم «سیزده» هومن سیدی را دیدم، حیرت کردم و غبطه خوردم؛ مثل شاملو که درباره رمان «کلیدر» می‌گوید «اثری رشک برانگیز».

وی افزود: من سینما نمی روم چون نور یک موبایل یا صدای چیپس در سینما، حالم را آنقدر بد می کند که دعوا راه می اندازم اما برای دیدن فیلم «ماهی و گربه » شهرام مکری، شش هفت بار سینما رفتم. در تاریخ سینمای جهان این نوع روایت «ماهی و گربه» منحصر به فرد بود.

این فیلمساز سینمای ایران تصریح کرد: فیلمسازان جوان قطعا باید از فیلم کوتاه شروع کنند و توصیه می کنم حتما شروع خود را با فیلم کوتاه تجربه کنند و ببینند آیا می توانند یک قصه کوتاه را تعریف کنند یا نه؛ امروز با دوربین موبایل هم می شود فیلم کوتاه ساخت و داستان روایت کرد.

پوراحمد همچنین در رابطه با مافیای اکران در سینمای ایران، گفت: یک عده تهیه کننده در سینمای ایران بودند که اینها پخش کننده و حالا صاحب سینما هم شدند؛ آنها در اصل تصمیم می‌گیرند کی فیلم بسازد و چی بسازد و کی بازی کند.

وی افزود: این افراد فقط دنبال پول هستند و از این کمدی‌های شاخ‌پشمی می‌سازند؛ همه که مثل منوچهر محمدی و آقای ساداتی نیستند و تک و توک تهیه‌کنندگانی داریم که فرهیخته هستند.

نوشته های مشابه
دولت و شهرداری در مورد مونوریل اختلاف ندارند/ خط B مترو نیاز شهر قم است
تأکید رئیس جمهور بر تکمیل فاز نخست مونوریل
بازدید استاندار و شهردار قم از پروژه مونوریل +تصاویر
نجات ۲ شهروند قمی در آتش‌سوزی خیابان گلزاری
خانه تاریخی توکلی موزه «عاشورا» می‌شود
افزایش ۳۰ درصدی صدور مجوز کتاب در قم
ثبت دیدگاه
  • دیدگاه های ارسال شده توسط شما، پس از تایید توسط تیم مدیریت در پایگاه منتشر خواهد شد.
  • پیام هایی که حاوی تهمت یا افترا باشد منتشر نخواهد شد.
  • پیام هایی که به غیر از زبان فارسی یا غیر مرتبط باشد منتشر نخواهد شد.